De Zevensprong

 

 

Titel: De zevensprong
Auteur: Tonke Dragt
Uitgeverij: Leopold
ISBN: 90-258-4632-7

 

Korte inhoud van uitgeverij:
Frans van der Steg is de meester van de vijfde klas. Hij vertelt zijn leerlingen avonturen die hij zogenaamd zelf heeft beleefd. De kinderen geloven er geen woord van, maar ze luisteren vol spanning. Op een dag kan Frans niets verzinnen. Daarom zegt hij dat hij wacht op een brief met een opdracht. En ’s avonds, met een bliksemflits en een donderslag, komt die brief binnenwaaien! Is het een grap van de kinderen?

 

Dit boek stond al een tijdje in mijn kast zonder dat ik het gelezen had, maar toen ik de televisieserie ervan gezien had wou ik hem echt lezen.
Het boek is geschreven in 1967, maar dat merk je eigenlijk niet zo, dat vind ik wel fijn, want ik vind het heel storend als je in een boek merkt dat vele dingen verouderd zijn. Eigenlijk is het een boek voor alle leeftijden, zelfs een volwassene zou er nog plezier aan beleven. Er zijn ook af en toe tekeningen, deze zijn in een vrij aparte stijl getekend, soms moet je echt moeite doen om te kunnen zien wat er getekend is.
Ook de dikte van het boek is goed, zo’n driehonderd pagina’s, niet te lang en niet te kort. Dit is een van de minder volumineuze boeken van Tonke Dragt.

 

Ik geef dit boek 4 sterren (van de 5)!

 

 

Dit is het eerste stukje van de eerste aflevering van de zevensprong.

 

 

 

Wat denk jij?

