Opzij!

Titel: Opzij!
Auteur: Cathy Kelly
Uitgeverij: The house books
ISBN: 90-443-0093-8

Korte inhoud van uitgeverij:
Dee werkt bij een Ierse krant. Ze beantwoordt vragen van lezers en lost al hun problemen op in een handomdraai. Maar Dee heeft haar eigen leven minder goed op orde. Kon ze die overtollige kilo’s maar kwijtraken. Dat vindt haar verloofde Gary ook. Net of hij zo perfect is! Wanneer er een fantastische baan vrijkomt bij de krant, solliciteert Dee onmiddellijk. Helaas zijn er meer gegadigden.
Isabel is pas gescheiden en moet nu als alleenstaande moeder van twee lastige tienerdochters een nieuw bestaan opbouwen in Dublin. Ze heeft geen geld, geen zelfvertrouwen en zoekt dringend werk. Die baan bij de krant lijkt de perfecte oplossing. Wie van de twee zal het redden? Eén ding is zeker: het leven zit altijd vol verrassingen…

Een leuk boek uit het lichtere genre en vooral geliefd bij jonge vrouwen. Zelf vond ik het heel leuk om te lezen, maar ik weet ook wel dat dit geen boek is dat me lang zal bij blijven. Ik ben wel geïnteresseerd geraakt en waarschijnlijk zal je over een tijdje nog wel een ander boek van Cathy Kelly aantreffen in deze rubriek.
Ik ben het boek per toeval tegengekomen in de bib, toen ik aan het zoeken was naar boeken van The house of books. Dit is een uitgeverij die voornamelijk chicklit boeken publiceert. Het is een vrij nieuw genre bedoelt voor vrouwen. De eerste uitgaven van The house of books hebben een voorkant met een portret erop, wat ik persoonlijk niet erg aantrekkelijk vind, maar ik lees de boeken toch, omdat de achterkant aanspreekt en de uitgeverij me bekend is. De laatste jaren is de lay-out sterk veranderd en een pak aantrekkelijker geworden. In elk geval een goede tip als je van dit soort boeken houdt, maar een literair hoogstandje is het zeker niet.

Wat denk jij?

