Shopaholic!

Titel: Shopaholic!
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgeverij: The house of books
ISBN: 9789044328981

Korte inhoud van uitgeverij:
Rebecca Bloomwood (gek op winkelen) is journaliste bij het tijdschrift Succesvol Sparen. Ze adviseert mensen over verstandig investeren, maar haar eigen financiele situatie is een puinhoop. Haar schulden en de dreigbrieven van haar bank stapelen zich in hoog tempo op?
Ondanks Rebecca’s groeiende paniekgevoel, blijft ze vrolijk en optimistisch. In haar geheime droomwereld ziet ze zichzelf de staatsloterij winnen, of blijkt de bank een vergissing te hebben gemaakt waardoor al haar problemen in een keer opgelost worden? Maar de werkelijkheid is anders!

Dit is een heerlijk ontspannende feel-goodroman. Ideaal voor een vakantie aan het strand of na een vermoeiende shopnamiddag misschien? Het boek richt zich meer tot het vrouwelijke publiek en misschien niet tot mensen onder de twintig, maar ik heb er toch van genoten.
Eerlijk toegegeven twee boeken van Shopaholic na elkaar lezen is wel een beetje teveel van het goede, maar ook de andere boeken van Sophie Kinsella blijven leuk en verrassend! Het zijn echte aanraders als je je wil ontspannen
Ik vrees wel dat dit geen geschikt boek is voor een boekbespreking op school, want dit is geen literatuur met de grote L.
Ik heb dit boek geleend van de bib, nadat ik al een heel aantal andere boeken van Sophie Kinsella had gelezen. Van dit boek is trouwens ook een film gemaakt enkele jaren geleden.
Ik heb het boek in een omnibus gelezen, dus dan weegt het wel wat zwaarder, maar het is wel leuk voor de echte fans.

De film gebaseerd op het boek.

5 gedachtes over “Shopaholic!

  1. Sorry, ik vind dit echt een slechte recensie.
    Te veel meningen en je verklapt bijna het hele boek.
    Ook vind ik je schrijfstijl niet goed

Wat denk jij?

