Het geheim van de Eenhoorn

het geheim van de eenhoorn

Titel: Het geheim van de Eenhoorn
Auteur: Hergé
Reeks: De avonturen van Kuifje
Uitgeverij: Casterman
ISBN: 9789030326502

Korte inhoud van uitgeverij:
In dit avontuur vergezelt Kuifje kapitein Haddock op een zoektocht naar zijn beroemde voorvader, Ridder François van Haddock. Nadat Kuifjeeen klein model van het schip van Haddocks voorvader aan de kapitein heeft geschonken, vindt hij in de mast een mysterieus perkament. Dit is het begin van een jacht die onze helden aanzet tot de reconstructie van een geheimzinnige schat.

Ik heb de strips van Kuifje al een aantal jaar geleden gelezen, toen ik nog in de lagere school zat. Ik vond het hele leuke strips en ze zijn ook zo mooi getekend en ze hebben, vind ik, een beter plot dan de meest strips die nu gemaakt worden zoals Kiekeboe. Dat komt denk ik ook omdat die veel sneller geproduceerd worden.
Ik kan hier dus alleen maar vol lof over zijn en het blijven echte klassiekers die aanraders zijn voor jong en oud. Je kan ook een kijkje gaan nemen in het Hergé museum in Louvain-la-Neuve, als je geïnteresseerd bent geraakt.

Wat denk jij?

