Een piano in de tuin

Titel: Een piano in de tuin
Auteur: Katrien Seynaeve
Uitgeverij: Atiora Averbode
ISBN: 90-317-1124-1

Korte inhoud van uitgeverij:
De Australische Tony zoekt in New York zijn vroegere vriendinnetje Rutie. Toen ze vijftien was werd ze door haar vader naar een strenge Satmargemeenschap ontvoerd. Uit de brieven die Rutie-Ruth naar hem stuurt, krijgt Tony een beeld van de orthodox-joodse gemeenschap waarin ze opgroeide. Hij vindt een schuwe, jonge vrouw die hem probeert te ontwijken. Wat is er gebeurd? Verbaasd en ontgoocheld gaat Tony op zoek. Vrij vlug ontdekt hij dat het met Williamsburg te maken heeft, de orthodox-joodse wijk waar Rutie woont. Maar de belangrijkste oorzaak ligt dieper, in het verre verleden van Rutie…

Ik vond het een zeer aangrijpend verhaal omdat het waargebeurd is en zeer geloofwaardig overkomt. Het boek is niet zo dik, maar dat stoorde mij niet echt, want dan kon ik het in één ruk uitlezen. Ik heb het boek gekozen omdat het op de lijst met boeken stond die ik voor Nederlands moest lezen en ik ben er vrij tevreden over, want vaak vind ik de boeken die ik verplicht moet lezen niet zo leuk. Dit is zeker een aanrader voor mensen die niet zo graag lezen omdat het een dun boek is.

Ik geef het boek 3.5 ster (van de 5)

Wat denk jij?

