Notebooks

Schrijven wij nog met de hand? Alleen als het feit datIMG_1647 deze blog bestaat bewijst dat we steeds vaker teruggrijpen naar elektronica. Daar is niets mis mee, maar het is jammer dat daar misschien een bepaalde cultuur mee verdwijnt. Neem nu de liefdesbrieven of de handgeschreven dagboeken. Ik loop misschien een beetje hard van stapel, want notitieboeken bestaan nog steeds! Wel niet te verwarren met de notebooks, zoals laptops tegenwoordig ook al heten. Klik verder om te weten te komen wat wij allemaal in huis hebben.

IMG_1638

Allereerst zou ik willen beginnen met dit prachtige boek. Het is van Ellen en oorspronkelijk is het als dagboek bedoeld, maar aangezien zij zich daar niet echt mee bezighoudt, schrijft ze er haar gelezen boeken in op.
Dit boek is van het Nederlandse merk PIP studio http://www.pipstudio.com/ Ze verkopen hele mooie spullen, waaronder papierwaren zoals dit prachtige boek. Ze zijn altijd heel mooi versierd en zoals ik vermoed meer gericht op meisjes en vrouwen.

IMG_1639

Dit is dan weer een heel eenvoudig boek uit HEMA. Het enige nadeel hieraan, vind ik, dat het minder persoonlijk is en dat meer mensen de boeken hebben, maar het is wel beter voor de portemonnee en als je iets voor school of werk nodig hebt is het niet zo belangrijk dat het er schitterend uitziet. Het is zo dat sommige mensen dat al bijna vergeten en zich blut kopen aan schoolgerei, maar dat zullen we maar terzijde laten, want daar gaat dit artikel tenslotte toch niet over.

IMG_1641 Ha, onze goeie vriend Winnie the pooh. Je herkent dit boekje vast als het typische soort kinderdagboek met slotje. Ik heb het gekregen van een vriendin en ik moet zeggen dat ik het toch heel leuk vind. Het geeft je toch een zeker gevoel van privacy. Wat wel niet zo slim gezien is, is dat kinderen gemakkelijk het sleuteltje kwijt doen en er niet anders opzit dan het slot met een tang open te breken.
Toch kan het, als je wat ouder bent, helpen om die vervelende broer of zus van je geheimen weg te houden.

IMG_1642

Dit boekje is een beetje specialer. Ik heb het onlangs gekocht in een winkel met allemaal mooie tassen en boekjes bedrukt met mooi motiefjes. Dit is een retro cover en het boek is bedoeld om je eerste boek in te schrijven. Nu moet ik eerlijk toegeven liever met de computer te schrijven, toch ben ik van plan mijn boek daarin op te schrijven. Ik heb al heel wat geschreven op de PC, maar dit zag er zo leuk en origineel uit dat ik het niet kon laten liggen. Echt mooi vind ik de voorkant niet, maar wel een leuk idee! Het is een Brits merk, maar er zal vast wel een zijn waar je er boeken van kunt kopen. http://www.sukie.co.uk/

IMG_1643

Dit is ook een HEMA-schrift, maar al een beetje meer opgepimpt. Veel kan ik er niet over zeggen, maar het is ook weer low-budget.

IMG_1644Dit vind ik zelf toch wel een heel bijzonder boek. Het heeft een fleurige voorkant en het is namelijk mijn dagboek. Het is bijna vol, maar een van de volgende foto’s zal zijn opvolger zijn. Ik heb het boek gevonden in Club en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Het zijn redelijk dikke pagina’s met lijntjes, dus het is wel handig als dagboek. Het staat al helemaal bol en dat komt omdat ik er al veel te veel aandenkens heb ingeplakt. Dit boek is van het merk teneues.  http://www.teneues.com/shop-int/stationery

IMG_1645

Dit vind ik ook een heel mooi boekje, weliswaar met een slappe kaft en zonder lijntjes, maar wel heel mooi. Ik heb het gekregen van een paar vriendinnen en ben er echt heel blij mee.
Het merk is rosehipcards.

http://www.rosehipcards.co.uk/

IMG_1646

Wel, dit is de laatste foto en tegelijk ook die van mijn nieuwe dagboek! Ik hou echt van boeken met een drukke voorkant en die Chinese (of zijn het Japanse tekens?) vind ik echt heel cool. Blijkbaar heeft de ontwerpster Fiona Hewitt een tijd in Hong Kong gewoond, dus het zal wel Chinees zijn. Vanbinnen zijn de pagina’s prachtig, dus ik heb al spijt dat ik er geen foto van genomen heb. De randen zijn versierd en er staan lijntjes in.
http://www.chroniclebooks.com/ Op de website staan allerlei boeken van verschillende ontwerpers en hoe meer boeken ik zie, hoe meer ik er wel zou willen hebben, maar eigenlijk schrijf ik helemaal niet zo veel op, want ik heb er nu al wat te veel.

Dit artikel was niet zozeer bedoeld om jullie aan te zetten iets te lezen of te kopen, maar meer om eens te tonen wat ik thuis allemaal heb en misschien op leuke geschenk ideetjes te brengen. Ik vind nog steeds dat voor school een degelijk schrift niet duur hoeft te zijn. Het is nu eenmaal zo dat de chiquere schriften die hier tussen staan sowieso meer dan 10 euro hebben gekost.

Ik hoop dat jullie het fijn vonden en tot een volgende keer!

(door Katrien)

2 gedachtes over “Notebooks

Wat denk jij?

