Bi(e)blog

IMG_1659

Omdat de gewoonlijke boekenlijst nogal saai is bedacht ik eens wat nieuws, namelijk een bi(e)blog. (Die e tussenhaakjes is voor de Nederlanders Knipogende emoticon) Hierin toon ik jullie welke boeken ik laatst meebracht van de bibliotheek en waarom ik die gekozen heb.

IMG_1661Het eerste boek dat ik jullie wil tonen is De twijfel van Salai van Monaldi en Sorti. Ik heb dit boek gekozen omdat ik onlangs een reclameblaadje in handen had van wpg uitgevers en zij maakten reclame voor andere boeken van het schrijversduo. Omdat dit boek me leuker (en wat minder dik) leek heb ik deze maar genomen. Ik ben benieuwd!

 

 

IMG_1662

Onlangs las ik een artikel in het HOI-tijdschrift over Mirjam Mous en toen ik in de bib kwam bleek deze vierdelige serie, waarvan de strandtent het eerste boek is, een van mijn twijfelaars te zijn. Dat wil zeggen dat ik het boek al eens eerder uit het rek heb genomen, maar getwijfeld heb om het mee te nemen. Dat kwam omdat ik de achterkant nogal vaag vond, maar door het artikel kwam ik er meer over te weten en raakte ik overtuigd om het mee te nemen.

 

IMG_1663

Dit is de filmcover uitgaven van Eat, Pray, llove, maar dan de Nederlandse versie. Eigenlijk was ik niet van plan dit boek te nemen, maar omdat het er aantrekkelijk uitzag en omdat ik er al vaker iets over heb gelezen sprak het mij toch aan. Of ik het leuk ga vinden weet ik nog niet, maar ik neem meestal meer boeken mee dan ik lees dus…

(geschreven door Elizabeth Gilbert)

 

IMG_1664

Erg aantrekkelijk is de voorkant van dit boek niet, maar de achterflap en de reclame overtuigden me. (De auteur is trouwens heel bekend hoor, dus het zal wel goed zijn.) Ik moest namelijk nog eens een thriller lezen, want er is nog geen eentje gerecenseerd op de blog!
Zoals je merkt laat ik me graag leiden door reclame en dingen die ik over boeken lees. Ik ga dan ook regelmatig met een lijstje naar de bib en bestudeer de nieuwe aanwinsten.

In wankel evenwicht door Elizabeth George

 

IMG_1665

Wie leest er nu een wintervakantie boek in de zomer? Ik dus. Dat komt omdat het een populaire schrijfster is en dit natuurlijk het enige boek was wat in het rek stond, maar het voelt fijn als je het lekker warmt hebt over sneeuw te lezen Knipogende emoticon.
Jullie kunnen morgen een recensie over dit boek verwachten, maar ik zal mijn positieve commentaar toch al even uiten! Het is een aanrader.
O ja, het is een thriller!

Après-ski van Suzanne Vermeer.

IMG_1666

Ik zag dit boek staan en naar analogie van het eerste boek Mijn allerliefste vijand besloot ik dit boek te nemen.
Het is geschreven door Milou van de Horst en zij heeft zelf anorexia gehad en aan de hand van haar dagboek schreef ze deze twee boeken over Femke. Ik vond het eerste boek alvast goed en hoop dat het tweede ook zo goed is.

 

 

 

Ik geloof dat dit ze waren! Hopelijk hebben jullie nu nog wat nieuwe ideetjes en vinden jullie deze rubriek ook wat fijner.

Als er bepaalde boeken zijn waar jullie graag een recensie of een spraakmaker (een intro op het boek dus) van willen lezen, laat het weten in een comment!

(door Katrien)

Wat denk jij?

