Zij en Haar

Titel: Zij en Haar
Auteur: Dirk Bracke
Uitgeverij: Davidsfonds/Infodok
ISBN: 90-5908-123-4

Korte inhoud van uitgeverij:
Dit boek vertelt het verhaal van Eve, een tiener met een passie voor tennis. Er zijn in het boek twee grote verhaallijnen te onderscheiden. Enerzijds is er het verhaal dat handelt over Margaux, de beste vriendin van Eve. Zij verongelukte terwijl ze samen met de fiets naar school reden. Het is een zware slag voor Eve, maar het leven gaat stilaan verder. De dood van Margaux hangt nauw samen met de tweede verhaallijn. Als Tibo verliefd wordt op Eve, laat ze zich door hem inpalmen. Maar het klikt niet echt met Tibo, ze gaat met hem omdat ze denkt dat het zo hoort. Eve begint te twijfelen. Ook de blikken van Céline brengen Eve verder in de war. Naarmate het verhaal zich verder ontwikkelt, ontdekt Eve langzaamaan dat ze verliefd wordt op meisjes en eigenlijk niet op jongens.

Ik vind het verhaal zeer geloofwaardig en pakkend, de manier waarop Dirk Bracke het verhaal verteld spreekt mij echt aan, je gaat echt volledig mee in het hoofpersonage. Ik heb het boek in twee keer uitgelezen, zo goed vond ik het. Ik heb dit boek gekozen omdat ik al meerdere boeken van Dirk Bracke heb gelezen en het onderwerp mij wel aansprak. Het is zeker een aanrader!!

Ik geef het boek 3.5 ster! (van de vijf)

3 gedachtes over “Zij en Haar

  1. Pingback: Best of 2011!! | Boeklover

  2. Ik heb het boek geleend van de bib, maar nu ben ik nog in een ander bezig. Tof dat jij het goed vind, want we gaan het waarschijnlijk lezen voor een groepswerk nederlands

Wat denk jij?

