Het verloren symbool

Titel: Het verloren symbool
Auteur: Dan Brown
Uitgeverij: Dwarsligger (dit boek is ook verkrijgbaar in gewoon formaat)
ISBN: 978-90-498-0042-0

Robert Langdon krijgt een telefoontje van de assistent van zijn goede vriend Peter dan hij naar Washington moet komen om een lezing te geven. Aangekomen in het Capitool, waar de lezing zou plaatsvinden, ontdekt Robert dat hij niet door Peter is opgeroepen, maar door een krankzinnige die Peters hand heeft afgehakt. Om Peter te kunnen redden moet hij meewerken met de kidnapper en allerlei raadselen rond de vrijmetselaars oplossen.

Het is een ingewikkeld verhaal en de verteltijd is dan ook langer dan de vertelde tijd. Wat er allemaal op een avond gebeurt hou ik zelf niet voor mogelijk. Het ene raadsel volgt het andere op en er wordt kwistig gestrooid met lijken. Je merkt echt dat het een typische Dan Brown is.

Om eerlijk te zijn zou ik iedereen afraden het boek te lezen. Het is zo gruwelijk dat ik zelfs niet snap dat iemand dat ook maar kan bedenken. Ik had op sommige momenten echt iets van ‘Ik stop er gewoon mee’, maar de nieuwsgierigheid sleepte mij voort. Het einde was dan ook teleurstellend en was veel te langdradig. Op ongeveer honderd (dwarsligger-)pagina’s voor het einde, had ik het gevoel dat het verhaal voor mij gedaan was. Maar zo dacht de auteur een blijkbaar niet over. Uiteindelijk het ik gewoon eventjes de laatste bladzijde gelezen, want de gedachtegangen van de personages interesseerden me niet zo. Het boek had in elke geval korter gekund als daar wat in geknipt was. Het was zeker niet Dan Browns beste, hoewel ik wel denk dat je voor het genre moet zijn. Het is een continue achtervolging zonder einde en heeft veel weg van de Da Vinci code.
Ik weet dat ik meer tijd aan mijn mening dan aan het boek zelf besteed, maar door de ingewikkeldheid is het moeilijk er veel van te onthouden.

Ik geef het boek 2/5 sterren. (Niet goed)

2 gedachtes over “Het verloren symbool

Wat denk jij?

