Tijdschrift: Hoe overleef ik…

IMG_1619

Francine Oomen schrijft niet alleen boeken, maar heeft ook een eigen tijdschrift. Dit heeft ze natuurlijk niet helemaal alleen geschreven, nee ze doet het samen met een hele redactie. Wil je wat meer weten over de rubrieken? Klik snel verder!

Bij elk tijdschrift is er een speciaal thema bv. vakantie, ouders, natuur, (wild)breien,… Daarover gaan dan een deel van de artikels, dus dat is elke keer anders, maar er zijn ook een heleboel terugkerende rubrieken.

Column door een lezer
In elk tijdschrift is er een column dat geschreven is door een lezer, meestal is dat ook in het thema van het tijdschrift. Ik vind dat het column meestal niet zo goed is geschreven, maar dat komt doordat de het geschreven is door een –14jarige, maar het is altijd wel de moeite om het even te lezen.

Hoe overleef ik zonder hobby?
In deze rubriek is er een fotostrip van iemand die verteld over zijn/haar hobby. Ik vind het leuk dat het met foto’s is gedaan, want anders is het alleen maar tekst en dan gaan de mensen misschien vaker denken ‘Oh, zoveel tekst! Dat sla ik even over. Maar sinds kort is dit verdwenen uit het tijdschrift.

Ezzie’s plakboek
Elk tijdschrift schrijft Francine Oomen een column uit het van Esther, de beste vriendin van Rosa uit de Hoe overleef ik-serie. Over Esther heeft Francine ook twee boeken geschreven. De pagina is altijd prachtig versierd met allemaal tekeningetjes en en knipsels, vandaar de naam Ezzies PLAKBOEK. Over deze pagina doe ik altijd veel langer omdat er zo veel te bekijken valt.

Lekker lezen!!!
Lekker lezen!!! is een overkoepelende rubriek, onder deze rubriek verschijnen verschillende artikels over lezen. Zo worden er altijd boekentips gegeven, een interview met een schrijver gedaan en er verteld een lezer over hoe en wat hij/zij leest.

Hoe overleef ik zonder lekker eten?
Ook deze rubriek is overkoepelend, hier gaat het dus, zoals de naam het zegt, over eten. Er wordt een interview gedaan met lezers die vertellen hoe dat zij eten, dat is best interessant zeker als het mensen zijn die van een ander land komen, want daar leer je dan ook nog eens iets van. Verder is er ook een eetpaspoort van een lezer dat beoordeeld wordt door een deskundige die verteld over wat gezond is en wat niet. Onder deze rubriek verschijnt ook altijd een recept uit het kookboek van Francine Oomen ‘Hoe overleef ik als keukenprinses?’. Ik ben trotse bezitter van dat boek, dus voor mij is dat niet echt zo interessant, maar ik heb dat boek juist gekocht omdat ik al enkele leuke recepten gelezen had in het tijdschrift.

Dit is slechts een greep uit de rubrieken, er zijn er natuurlijk nog vele anderen. Wil je meer weten over het HOI tijdschrift? Surf dan even naar http://www.hoeoverleefik.nl/web/Tijdschrift.htm.

(door Ellen)

2 gedachtes over “Tijdschrift: Hoe overleef ik…

  1. Heeft iemand misschien nog het nummer hoe overleef ik met/zonder ouders? ik heb hem helaas per ongeluk weggegooid, maar ik heb de lezerscolumn in dat nummer geschreven. Het is een beetje wanneer ik ben begonnen met schrijven, dus het heeft wat sentimentele waarde. Ik zou het echt heel erg op prijs stellen als iemand die hem toevallig nog heeft de column voor mij in zou kunnen scannen…

Wat denk jij?