Thantomthant

Titel: Thantomthant
Auteur: Merho
Reeks: de Kiekeboes
Album nr.: 68
Uitgeverij: Standaard Uitgeverij
ISBN: 978-90-02-21284-0

In ruil voor het bezorgen van een enveloppe mag Kiekeboe met heel het gezin op kosten van Van de Kasseien naar Sri Lanka. Sapperdeboere zit, als reisleider vermomd, achter de sekte van Thanomthant aan. Die sekte, gezocht wegens wapensmokkel, wil het gouden schrijn met de tand van Boeddha stelen.

Ik vind dat de titel van de strip wel grappig is omdat je op het eerste zicht denkt dat het gewoon een vreemde naam van iemand is, maar als je het woord dan eens beter leest zie je dat er eigenlijk ‘tand om tand’ staat. Verder vind ik de voorkant ook wel geslaagd, hij sprak me erg aan omdat ik mij afvroeg of dat Sapperdeboere gewoon door zijn gewicht door die planken valt of dat het een valstrik is.

Een gedachte over “Thantomthant

Wat denk jij?

