Eten, bidden, beminnen

Titel: Eten, bidden, beminnen
Auteur: Elizabeth Gilbert
Uitgeverij: Cargo
ISBN: 978-90-234-6288-0

Dit is het waargebeurde verhaal over de reis van de auteur, Elizabeth Gilbert. Na een moeilijke scheiding besluit ze om een jaar rust te nemen en te gaan reizen. Vier maanden in Italië, daarna vier in India en tenslotte vier in Indonesië. Het boek vertelt over haar gedachten en hoe ze probeert gelukkig te worden.

Ik heb het boek niet uitgelezen, omdat ik vond dat het boek saai werd. Ik ben tot over de helft geraakt, maar in het gedeelte over India bleef het maar over bidden gaan en het was echt niet meer interessant. Eigenlijk kun je vele hoofdstukjes uit het boek gewoon los lezen, dus heb ik ook nog een stukje van Indonesië gelezen, maar het is gewoon een soort boek dat me niet ligt. Waarschijnlijk was ik zelfs al vroeger gestopt als het geen bestseller was. Ik had zoiets van: als het zo goed verkoopt en als er zelfs een film van is gemaakt, dan moet ik het wel goed vinden.
Ik denk dat een heleboel mensen dit boek wel goed gaan vinden, maar dat het aan mij niet besteed was.

Het is een zeer persoonlijk boek en er zit geen echte verhaallijn in, maar het is vol humor geschreven en dat houdt je aan het lezen. Het genre is moeilijk te bepalen, maar ik denk dat vooral vrouwen dit soort boeken lezen, dus ik heb het onder chicklit geplaatst.

Ik geef het boek toch 3 sterren, omdat het eigenlijk wel goed is.

Het boek is ook verfilmd en daarom kunnen jullie de trailer van youtube hieronder zien.

Trailer Eat, pray, love

2 gedachtes over “Eten, bidden, beminnen

Wat denk jij?

