Stationsromannetjes

IMG_1870

Misschien vinden jullie wel dat dit niet op een boekenblog thuishoort omdat het geen ‘echte’ romans zijn, maar ik wou het toch eens proberen. Jawel, dit artikel gaat over het bekendste stationsromannetje in Nederland en België, namelijk bouquet!
Klik snel verder en lees mijn bevindingen.

Eigenlijk was ik wel eens nieuwsgierig naar hoe zo’n boekje eruit zou zien en wat de kwaliteit was van het verhaal, maar ik wou er geen geld aan uitgeven. Toevallig vond ik op de website van de uitgeverij harlequin (die de boeken uitgeeft) een aanbieding waarbij je twee boekjes gratis kreeg. Ik heb het wel vier keer opnieuw gelezen, want helemaal gratis was het natuurlijk niet hoor. Je zit vast aan een abonnement, waarvan de eerste twee boeken gratis zijn. Gelukkig kun je het abonnement opzeggen wanneer je wil, dus dat was geen probleem. Uiteindelijk heb ik twee boeken van de reeks bouquet en twee van de reeks intiem besteld. Spijtig genoeg heb ik er meer dan drie weken op moeten wachten en dat vond ik toch wat spijtig.

IMG_1871

Zoals je ziet is dit een zeer romantische voorkant, maar als dat mijn boek was zou ik het toch niet leuk vinden om zo’n voorprent te hebben. Nou, ieder zijn smaak dan maar.
De inhoud is ook niet veel beter hoor, maar dat had ik ook niet verwacht. Het zijn snel geschreven verhaaltjes die erg voorspelbaar zijn en aansluiten bij het verpleegster-en-dokter-verhaaltje.
Het verhaal gaat heel vlug en de taal heeft geen stijl en eerlijk gezegd boeit het mij ook niet. Daardoor komt het dat ik van de vier boeken die ik besteld heb nog maar een klein beetje in een boek gelezen heb.

IMG_1872

Ik begrijp best dat er vrouwen zijn die dit als pure ontspanning lezen en daar is niets mis mee, maar aan mij moet je zeker geen abonnement cadeau doen.

Dit was eens een keertje iets helemaal anders en ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik kan wel al zeggen dat ik echt geen recensie ga schrijven van dit soort boeken.

Ben je geïnteresseerd en wil je ook een (specifieke) roman aanschaffen? Kijk voor meer info op www.harlequin.nl , daar kan je ook aanbiedingen vinden.

(door Katrien)

Een gedachte over “Stationsromannetjes

Wat denk jij?

