Wat spook jij uit?

Titel: Wat spook jij uit?
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgeverij: The house of books
ISBN: 978-90-443-2499-0

Lara Lington wordt geplaagd door vele problemen, haar beste vriendin en tevens zakenpartner, Natalie, is zomaar op vakantie gegaan waardoor hun nieuwe bedrijfje bijna failliet gaat, het is uit met haar vriendje en bovenop dat alles komt ook nog dat ze een geest kan zien. Die geest is niemand minder dan haar oudtante Sadie die onlangs overleden is. Sadie verplicht haar een ketting te zoeken die ze verloren is en laat haar nog allemaal andere vreemde opdrachten uitvoeren. Door deze opdrachten leert ze onder andere een nieuwe man kennen en wordt ze meegevoerd in de stijl van de jaren ‘20.

In het begin was ik er niet helemaal van overtuigd of dat ik het boek nu verder zou lezen of niet omdat ik het begin nogal vaag vond. Misschien is vaag niet helemaal het juiste woord omdat ik wel begreep waarover het ging, maar ik had niet echt het wauw-gevoel dat ik verwacht had. Dat kwam omdat ik er al veel positieve reacties over had gelezen en gehoord. Maar naarmate ik verder las begon ik het als maar leuker te vinden en besefte ik waarom dat zoveel mensen dit zo een fantastisch boek vinden. Ik leefde echt mee met de personages en in mezelf dacht ik vaak ‘Nee nee, niet doen dat is de foute beslissing’, maar dat maakt het boek juist leuker. Je weet wel dat het goed zal komen maar toch weet je niet hoe ze dat voor elkaar gaat krijgen. Ik vind vooral het einde heel verrassend en onverwacht. Dit boek is een echte aanrader voor mensen die van een beetje fantasie en romantiek houden.

Ik geef het boek 4 sterren! (van de 5)

Hieronder vind je ook nog een filmpje dat ik gevonden heb op de website van de uitgeverij.

5 gedachtes over “Wat spook jij uit?

  1. Pingback: Welk boek past bij jou? | Boeklover

  2. Pingback: Recensie: Sophie Kinsella - Wat spook jij uit? | Ranking the Books

Wat denk jij?

