De strandtent 2

 

Titel: De strandtent 2: Over jeugdpuistjes, aardbeien, de nieuwe seizoenkracht en nog veel meer pukkelige dingen
Auteur: Mirjam Mous
Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf
ISBN: 90-269-1504-7

 

Dit boek is het vervolg op de strandtent, waar je kennismaakt met Fay, Marscha en de rest.
Ook nu gebeurt er weer een heleboel rond het café van oom Rien. Oom Rien is de oom van Marscha en die is de beste vriendin van Fay.
Er is een nieuwe seizoenkracht, Stanley, eentje met heel veel pukkels. Waarom vindt Fay het toch zo leuk? Hij is toch hartstikke lelijk!  Daarnaast heb je nog Merel en zij heeft een heleboel problemen en waarom komt ze toch thuis met zo veel dure spullen? Van wie krijgt ze die? Of is ze soms een dief?
Er moet ook een feest georganiseerd worden om de strandtent populair te maken en Marscha wil dringend van haar vriendje Daan af.
Je volgt Fay en Marscha op hun zoektocht naar liefde. Als het even niet lukt heb je natuurlijk nog altijd de liefdestante van Stanley nog! Zij maakt speciale liefdesdrankjes en deze komen in dit verhaal zeker nog van pas!
Genoeg problemen voor een heerlijk boek, om van te smullen! Tussendoor kun je ook nog stukjes uit het lievelingstijdschrift Glow van Fay en Marscha lezen.

 

Dit is een heerlijk zomerboek, waar je echt in kan wegduiken. Het verhaal is grappig en niet te ingewikkeld. Alleen een beetje jammer dat de personages niet echt zijn uitgewerkt en alles vlug beschreven wordt. Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met de schrijfster. Zij leeft namelijk van haar boeken en ze heeft er al een heleboel op haar naam staan, maar zou ze beter niet wat langer aan een boek werken? Het boek is maar zo’n 140 pagina’s en dat vind ik echt te weinig. Er zijn leuke situaties, maar zoals ik al zei: het zou beter moeten uitgewerkt worden.
Toch is dit een ideaal boek, zeker voor mensen die niet graag lezen. Het is niet moeilijk en het leest vlug. Ik had het namelijk op twee keer een half uur à drie kwartier lezen uit.
De voorprent is erg aantrekkelijk, maar de achterkant vaag. De personages worden er opgenoemd, maar niet echt waarover het boek gaat en daarom duurde het even voor ik besloot om het boek te lezen, maar als je eenmaal het eerste boek hebt gelezen wil je meteen meer. De boeken zijn trouwens prima apart te lezen!
Als volwassene zou ik dit boek zeker niet meer lezen en zelf heb ik ook wel een beetje het gevoel dat ik er wat te oud voor ben. In de bib stond het bij 14+, maar vanaf 10 jaar is dit boek prima te lezen! For girls only!

Ik geef het boek 3.5 sterren en ik vind het goed, maar het had beter gekunt. De verhaallijn is goed, maar mag beter uitgewerkt worden.

 

Een gedachte over “De strandtent 2

Wat denk jij?

