Bi(e)blog

IMG_1910Ik ben woensdag naar de bibliotheek geweest en ik heb weer het een en het ander meegenomen. Dat zal ik jullie na de klik laten zien. Het is zo dat ik momenteel in een periode zit waarin ik het moeilijk vind om leuke boeken te vinden, maar dat zal wel weer overgaan denk (/hoop) ik. Dat komt misschien ook wel doordat ik voor wat afwisseling op de blog wil zorgen en dus niet elke keer een boek van dezelfde schrijver mag meenemen van mezelf.

IMG_1912Dit is een boek van de impact-reeks, waarvan ik al eens eerder een boek  gerecenseerd heb, maar het is van een andere schrijver, waardoor ik een andere stijl verwacht. Het onderwerp is op het eerste zicht vrij aangrijpend, dus dit is waarschijnlijk een boek waarbij je je hoofd moet bijhouden. Dat is voor mij zeker geen probleem, want dan is er genoeg afwisseling voor mezelf.
Nu ben ik een hilarische chicklit aan het lezen waarbij ik me volledig kan ontspannen tijdens de laatste dagen van de vakantie. Daarom dacht ik dat het misschien wel een goede afwisseling zou zijn. Dit is Eén hart, twee levens van Jill Wolfson.

 

IMG_1917Ik heb Stille lippen van Dirk Bracke niet gekozen omdat ik de cover erg aantrekkelijk vond, maar omdat ik de boeken van hem over het algemeen erg goed vind. Ik hoop dat ik ook dit boek weer leuk om te lezen ga vinden. Zoals ik al zei vind ik de cover niet zo speciaal aantrekkelijk en dat vind ik wel jammer, want dat schrikt mij enigszins af. Zeker voor de mensen die nog nooit een boek van hem gelezen hebben houdt het misschien wat tegen. Maar volgens mijn algemeen beeld van de boeken van Dirk Bracke is dat geen reden om het boek niet te lezen.

 

 

 

IMG_1911Op jacht van Rhonda Pollero heb ik eigenlijk niet meegenomen van de bib, maar geleend van Katrien. Zij had dit boek wel van de bib geleend, maar uiteindelijk heeft ze beslist om het niet te lezen omdat ze al te veel boeken had om te lezen. Ik wou het dus gewoon even laten zien. Ik ben er al in begonnen en het is best wel grappig, maar soms vind ik dat de schrijfster in haar beschrijvingen net iets te veel haar best gedaan heeft om het grappig te maken.

 

 

 

 

IMG_1914Emma en de man in het duister van Rosa Bromet is het vervolg op het boek Emma en de onzichtbare erfenis, waar jullie binnenkort een recensie over kunnen lezen. Dit boek heb ik gewoon gekozen omdat het eerste deel mij goed bevallen is.

 

 

 

 

 

IMG_1915Dit boek koos ik omdat de titel mij bekend voorkwam (want blijkbaar heeft Katrien dit boek al ooit eens gelezen). Ook de flaptekst sprak me aan, dus ik dacht ‘meenemen!’. Hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt om het boek mee te nemen, maar ik zal wel zien. (Dief van de duivel door Mikael Engström)

 

 

 

 

 

Zo, dit was mijn bi(e)blog, ik hoop dat jullie wat ideetjes hebben opgedaan om te lezen Glimlach.
Ik heb in het begin verteld dat ik in een periode zit waarin ik niet echt weet wat mee te nemen van de bib, dus daarom doe ik de volgende oproep aan jullie:

Wat ben jij nu aan het lezen en wat raad jij mij aan om te lezen?

(door Ellen)

Wat denk jij?

