Catwalkgirl: Killerheels & modedromen

IMG_1703

Titel: Catwalkgirl: Killerheels & modedromen
Auteur: Marieke Ordelmans
Uitgeverij: Manteau
ISBN: 978-90-223-2396-0

 

Wanneer Jill met haar beste vriendinnen aan het shoppen is, wordt ze door vrouw aangesproken die haar vertelt over een nieuw televisieprogramma, Supermodel in de maak. Die mevrouw zegt dat ze daar het perfecte figuur voor heeft en echt zou moeten meedoen aan de audities. Ze krijgt ook een flyer met daarop informatie over de audities. Haar vriendinnen vinden dat ze daar absoluut aan moet meedoen. In een opwelling geeft Jill zich op voor de audities, maar ze verwacht niet dat ze mag meedoen. Een paar weken later krijgt ze opeens een brief in de bus van Supermodel in de maak waarin staat dat ze mag meedoen aan de audities. Bij de audities geraakt ze tot haar verbazing tot de laatste ronde met 12 meisjes die mogen meedoen aan het programma. Voor de opnames moet ze voor maximum 6 weken naar een modellenapartement waar ze allemaal opdrachten moet uitvoeren die met modellenwerk te maken hebben. Jill is nog zo nooit zo lang van huis geweest en vraagt zich af of dat ze het daar zal uithouden zonder haar familie, vriendinnen en haar nieuwe vriendje Wouter. In het begin vind ze alles geweldig, maar naarmate ze er langer blijft begint ze heimwee te krijgen en doet ze dingen waar ze achteraf spijt van krijgt.

 

Het boek is duidelijk geschreven door iemand die er veel van af weet en dat vind ik goed omdat je dan echt een goed beeld krijgt hoe het er allemaal aan toe gaat. Ik vind wel dat alles een beetje te gemakkelijk gaat, maar dat is natuurlijk typisch aan zo’n boek. Bij het lezen droomde ik soms mee over alle geweldige dingen die het personage allemaal mag doen en was ik stiekem een beetje jaloers, maar ik ben toch blij dat ik geen model ben hoor! Dit is het eerste boek in een reeks en ik ben wel van plan om het volgende boek te lezen en ik hoop dat het nog steeds leuk blijft om te lezen.

 

Ik geef het boek 3 sterren! (van de vijf)

Wat denk jij?

