Tournée zénérale

fc de kampioenen

Titel: Tournée Zénérale
Auteur: Hec Leemans
Reeks: F.C. De Kampioenen
Album nr.: 9
Uitgeverij: Standaard Uitgeverij
ISBN: 978-90-02-21524-7

Doortje krijgt een brief van haar tante Eulalie, die gravin is, daarin schrijft ze dat ze haar einde voelt naderen. Daarom wil ze haar testament met Doortje bespreken omdat ze wil dat Doortje haar enige erfgename wordt. Al snel zijn alle kampioenen ervan op de hoogte en iedereen begint wilde plannen te maken over wat dat Doortje allemaal met het kasteel, dat ze na de dood van haar tante zou erven, zou kunnen doen. Boma wil bijvoorbeeld het hele kasteel platleggen en daar een grote parkeergarage op bouwen. Wanneer Doortje en Pol op bezoek gaan bij tante Eulalie vinden ze het raar dat ze zegt dat ze haar einde voelt naderen omdat ze er nog zo kwiek uitziet. Dan vertelt tante Eulalie dat ze doodsbedreigingen krijgt. Ze stelt voor dat de andere Kampioenen ook mogen komen zodat Pol de bestuursvergadering die hij die avond nog heeft niet moet missen. Vanaf het moment dat de anderen er zijn gebeuren er allerlei vreemde dingen: de ene na de andere bewoner van het kasteel wordt vermoord en ze kunnen het kasteel niet meer uit. De kampioenen besluiten op onderzoek uit te gaan in het kasteel. Zullen de kampioenen de dader vinden?

Deze strip heb ik ooit eens cadeau gekregen en ik vind het een goede keuze van de schenker want ik heb hem al verschillende keren gelezen. Ik vind het een origineel verhaal dat ook wel iets ongeloofwaardigs heeft, maar dat maakt het juist grappig. Alleen de voorkant al spreekt me aan, want ik vind het een leuke scène uit het verhaal. Verder kan ik er eigenlijk niet zo veel over zeggen, dus de boodschap luidt: just read!

Wat denk jij?

