De vrouw van de tijdreiziger

de vrouw van de tijdreiziger

Titel: De vrouw van de tijdreiziger
Auteur: Audrey Niffenegger
Uitgeverij: Arena
ISBN: 90-6974-601-8

Wanneer Clare Henry leert kennen is ze nog maar een klein meisje en hij is al een dertiger. Henry komt uit de toekomst, want hij is een tijdreiziger. Wat Clare nog niet weet is dat Henry haar al kent. Hij is namelijk getrouwd met haar.
Veel kan ik nog niet over dit boek zeggen zonder van alles te verklappen, maar het gaat over onvoorwaardelijke liefde en trouw, in welke situatie je ook zit. De tijdreizen maken het voor zowel Clare als Henry moeilijk om samen te kunnen zijn. Er zijn dan ook een heleboel mooie en goed gevonden scènes.

Dit boek is ideaal voor een echte romanticus die zich over het vreemde idee van tijdreizen heen kan zetten. Het is een prachtig verhaal, hoewel ik het hele tijdreis-gedoe wel nogal ingewikkeld vind. Het begin vond ik een beetje vreemd, maar ik heb toch doorgelezen, omdat ik wist dat het een mooi boek ging worden.
Op goodreads las ik reviews die totaal elkaars tegenpolen waren. Sommige mensen vonden het het beste boek dat ze ooit hadden gelezen en anderen vonden het weer heel slecht. Iets tussenin zat er niet echt tussen, dus dat maakte mij nog meer nieuwsgierig naar het boek. Er is wel een opmerking van iemand die ik echt wel vind kloppen. Het meisje in kwestie schrijft dat ze vond dat Henry en Clare teveel op elkaar lijken, waardoor je als je niet oplet en niet leest wie er aan het woord is, je je soms van personage vergist. Daar had ik ook last van en dat is dan ook het enige minpuntje van het hele boek. Ik geloof niet dat er twee mensen zijn die innerlijk zoveel op elkaar lijken dat ik geen verschil merk in hun gedachten. Het idee dat ze altijd bij elkaar blijven vind ik ook niet helemaal geloofwaardig, want ik denk dat de meeste meisjes Henry al lang zouden afgezworen hebben door zijn vreemde tijdsprongen. Het is natuurlijk allemaal fictie, dus dat maakt niet uit. Kort samengevat: het verhaal is schitterend! Ik vond het wel droevig op het einde, maar misschien was dat ook wel het beste einde. Liever dat dan een sprookjeseinde.

Ik geef het boek 5/5 sterren!

4 gedachtes over “De vrouw van de tijdreiziger

  1. Pingback: Best of 2011!! | Boeklover

  2. Pingback: Boekenfestijn 2013 | Boeklover

Wat denk jij?

