Stille lippen

Titel: Stille lippen
Auteur: Dirk Bracke
Uitgeverij: Davidsfonds/Infodok
ISBN: 90-6565-927-7

Elien is slechthorend, ze is zelfs helemaal doof zonder haar hoorapparaten. Ze wil ook graag alles doen wat andere mensen van haar leeftijd die wel horen, kunnen doen. Maar doordat ze niet goed hoort is dat niet zo gemakkelijk. Ze wil bijvoorbeeld met haar haar buurmeisje mee naar de disco, maar ze mag niet van haar ouders omdat ze denken dat het te gevaarlijk voor haar is. Uiteindelijk kan Elien haar ouders ervan overtuigen dat ze toch mee mag gaan. In de disco leert ze Manu kennen, een vriendelijke jongen op wie ze verliefd wordt. Ze merkt ook dat Manu een duistere kant heeft, alleen weet ze niet goed wat dat hem zo duister maakt omdat ze niet goed kan horen. Ook buiten de disco ondervindt Elien problemen met haar slechthorendheid, wanneer er bijvoorbeeld een jongen een ongeluk krijgt met zijn brommer weet Elien helemaal niet wat ze moet doen want ze kan immers niet telefoneren…

Ook dit boek van Dirk Bracke is zeer geloofwaardig en levensecht geschreven, je kan je echt een beeld vormen van iemand die niet kan horen. Ik denk dat ik vanaf nu als ik iemand die slecht hoort tegenkom mij misschien wel anders zal gedragen en me meer proberen aan te passen aan die persoon. Het verhaal heeft me ook doen inzien dat ik echt geluk heb dat ik goed kan horen en dat ik daar heel blij mee moet zijn. Ik heb het boek ook snel uitgelezen, want het leest heel vlot en er staat ook niet zo veel op elke pagina. Ik was echt van het eerste moment geboeid en ik denk dat ook al lees je niet graag, dat je dit boek ook met plezier zou uitlezen.

Ik geef het boek 4 sterren.

Wat denk jij?

