Emma en de man in het duister

Titel: Emma en de man van het duister
Auteur: Rosa Bromet
Uitgeverij: The house of books
ISBN: 90-443-0590-5

Emma gaat samen met haar beste vriendin Stella op reis naar Italië, met de nachttrein. In het begin verloopt alles vrij rustig en lijkt er niets aan de hand, maar in de nacht begint alles pas echt. Emma wordt in elkaar geslagen door een man  die vervolgens al hun papieren en geld steelt. Emma besluit op zoek te gaan naar de man en dankzij Iris, zo noemt ze de speciale gave die ze heeft waardoor ze van alles kan zien dat op andere plaatsen gebeurd, komt ze al gauw op een spoor…

Ik heb het boek niet uitgelezen omdat ik het toch niet meer zo leuk vond. Het eerste boek vond ik wel leuk, maar bij dit boek merkte ik toch meer dat het voor iets jongere mensen geschreven is. Dit wil niet zeggen dat het verhaal slecht is of zo, maar het is gewoon niet echt meer voor mensen van mijn leeftijd. Ik vind het dan ook een beetje misplaatst in de bibliotheek waar ze het bij 14+ zetten. Maar net als bij mijn recensie op de voorganger van dit boek vind ik dat dit boek ook zeker de moeite is voor iemand die niet graag of veel leest. Maar voor mensen die regelmatig lezen en ouder zijn dan 12 jaar vind ik het niet echt een aanrader.

Ik ga het boek geen sterren geven omdat ik het niet helemaal heb uitgelezen en omdat ik dus niet echt een oordeel heb kunnen vellen.

Wat denk jij?

