Impact: Eén hart, twee levens

Titel: Eén hart, twee levens
Auteur: Jill Wolfson
Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf
ISBN: 978-90-475-10987

 

Dani is 13 en ze weet dat als ze niet snel een nieuw hart krijgt, ze zal sterven. Ze heeft een aangeboren hartafwijking en het gaat steeds slechter met haar, ze heeft dus dringend een hartdonor nodig. Amanda is gezond en kan heel goed turnen, maar op een wedstrijd gaat het vreselijk fout, ze valt en breekt haar nek. Aan de familie van Amanda wordt gevraagd of dat ze organen willen doneren, dit is een heel moeilijke beslissing en hun eerste gedachte is natuurlijk ‘neen’. Uiteindelijk beslissen ze toch om de organen van Amanda te doneren en ze maken er heel veel mensen blij mee, waaronder ook Dani die het hart van Amanda krijgt. Dani is erg blij dat ze het hart krijgt, maar leven met een hart van iemand anders is toch niet zo gemakkelijk als het lijkt. Er is gevaar voor afstoting, infecties en ook nog een het schuldgevoel dat je met het hart van iemand die nu dood is rondloopt. Hoe zal Dani dit ervaren?

 

Dit is niet het eerste boek van de Impact-serie dat ik lees en het heeft me weer heel erg geraakt. Het verhaal is heel geloofwaardig en aangrijpend, het las ook erg vlot. Voor dat ik het boek las had ik totaal geen idee over mensen die wachten op een donor, maar nu weet ik er iets meer over en één ding is duidelijk: hun onzekere leven is verschrikkelijk. Ik besef nu ook dat ik echt blij moet zijn dat ik van al dit soort zaken geen last heb. Vanaf de eerste tot de laatste pagina was ik geboeid en Jill Wolfson is voor mij nu ook een auteur waarvan ik nog wel boeken van wil lezen. Het boek is echt de moeite waard om te lezen, de auteur heeft er voor gezorgd dat een zwaar onderwerp in vrij lichte literatuur verwerkt is.

 

Ik geef dit boek 4 sterren! (van de 5)

2 gedachtes over “Impact: Eén hart, twee levens

Wat denk jij?

