Bi(e)blog 24 september

IMG_1967

Ik ben vorige week zaterdag naar de bib geweest en ik heb een aantal boeken meegenomen en ik ben er heel tevreden over. Het is de eerste keer in lange tijd dat ik echt het idee heb dat ik nog eens al mijn boeken die ik heb meegebracht ga uitlezen. Na de klik kom je te weten welke boeken ik heb gekozen.

 

 

IMG_1968

Glamour & paparazzi van Marieke Ordelmans is het vervolg op Killerheels & modedromen (klik hier voor de recensie) in de reeks Catwalkgirl. Omdat ik het eerste boek best leuk vond wou ik het tweede ook wel lezen om te weten te komen hoe het leven van Jill en haar beginnende modellencarrière verder gaat. Ik hoop dus dat dit boek ook zo goed meevalt als het eerste.

 

 

 

 

IMG_1969

Van dit boek heb ik eigenlijk echt nog geen idee over wat het gaat. Het was een verassingsboek in de bib, het zat dus verpakt in een papieren zak met daarop alleen het woord dagboek. Dus het enige wat ik erover wist was dat het over een dagboek zou gaan. Ook de achterkant is nogal nietszeggend, maar ik heb al eens binnen gepiept en het lijkt mij echt een leuk boek. Dit is Verloren tijd van Emily the Strange.

 

 

 

 

IMG_1970

Dit is De valkeniersknoop van Mary Hoffman en dit boek heb ik gekozen omdat ik het voor Nederlands ga lezen. Ik heb het zelf gekozen, maar niet zomaar. Ik vind dat als je een boek voor school moet lezen dat het toch aan bepaalde criteria moet voldoen. Voor mij moet het bijvoorbeeld wel een vrij serieus boek zijn en geen chicklit of zo. Ook moet het boek niet al te dun zijn zodat je er ook nog iets over kan vertellen. Ten slotte vind ik ook dat het boek van een goede auteur moet zijn waar je (eventueel) al eerder boeken van heb gelezen. Dit boek voldoet voor mij aan alle criteria, van Mary Hoffman had ik al eerder boeken gelezen en die waren me goed bevallen.

 

 

IMG_1971

Van dit boek weet ik nog niet zo goed wat ik moet verwachten, maar Katrien heeft mij dit boek aangeraden dus ik denk wel dat het een goed boek zal zijn. Ik heb nog nooit eerder boeken van Rachel Ward gelezen, dus daarop kan ik ook niet steunen. Maar je zal er nog wel van horen in een recensie. (Deadline van Rachel Ward)

 

(door Ellen)

2 gedachtes over “Bi(e)blog 24 september

Wat denk jij?

