De pepermunten

Titel: De pepermunten
Auteur: Merho
Reeks: De kiekeboes
Nummer: 127
Uitgeverij: Standaard uitgeverij
ISBN: 978-90-02-24320-2

Inhoud van de uitgeverij::
Tomboy heeft een vervallen hoeve gekocht in de West-Vlaamse polders en Fanny en Alanis gaan haar helpen klussen. Alsof de confrontatie tussen Alanis en Tomboy nog niet genoeg stof doet opwaaien, komt de Duitse regisseur Sausbinder er een oorlogsfilm opnemen waarvoor hij ook maar meteen eventjes echte loopgraven aanlegt. Of heeft die graafmachine misschien te maken met de geruchten van een schat die in de polderklei verborgen ligt? En heeft Sausbinder iets te maken met de plotse verdwijning van Alanis, of liggen er nog andere mannen op de loer?

Over het algemeen hou ik niet zo van strips lezen, maar deze strip is mij toch wel bevallen! Het verhaal was grappig en had vaart. Het einde was misschien wel een beetje verwarrend, maar ik heb niet graag dat een strip te lang duurt of dat er te veel uitleg is. Het is wel vreemd om Fanny niet meer in haar alledaagse kledij te zien, maar nu elke strip anders gekleed.
Kort samengevat: een leuke strip!

Wat ik ook nog even wou vertellen is dat de nieuwste strip over de kiekeboes Grof Wild  heet en dat die is gebaseerd op een verhaal van Pieter Aspe en eerlijk gezegd ben ik erg benieuwd hoe die is, dus ik hoop dat ik hem binnenkort te pakken krijg en jullie er meer over kan vertellen!

Wat denk jij?

