Vlammen

Titel: Vlammen
Auteur: Suzanne Collins
Uitgeverij: Van Goor
ISBN: 978-90-475-0848-9

Dit is het tweede deel in de hongerspelen trilogie en is niet onafhankelijk te lezen. Voor een recensie over het eerste boek klik hier.

Katniss en Peeta hebben de hongerspelen overleefd. Spijtig genoeg betekent dit niet het einde van hun ellende. Ze moeten hun liefdesspelletje aanhouden en dat maakt het voor Katniss nog moeilijker. Van wie houdt ze nu? Peeta of Gale?
Langzamerhand beginnen er districten in opstand te komen en de regering doet er alles aan om dit verborgen te houden. Ook de spanning in district 12 stijgt en voor het minste foutje wordt je zwaar gestraft.
Dit jaar is het jaar van de kwartskwelling, een speciale versie van de hongerspelen die om de 25 jaar gehouden wordt. Hierbij worden de spelen nog zwaarder gemaakt om de inwoners van Panem eraan te herinneren wie er de macht heeft, namelijk het Capitool. Dit jaar is het de ergste versie ooit…

Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van fantasy en toen ik het eerste boek van de trilogie zag staan twijfelde ik heel erg of het ik het zou lezen. Nadat ik er in begonnen was, was ik heel blij dat ik dat toch gedaan had! Ik vreesde een beetje dat het vervolg minder goed zou zijn, maar dat bleek zeker niet juist. Het boek was weer super spannend en ik kon me helemaal inleven. Dat komt misschien omdat ik het verhaal eigenlijk nogal geloofwaardig vind. Er zijn zoveel aspecten die spijtig genoeg nog steeds voorkomen op deze wereld. De straffen, de martelingen, de manier waarop een heerser zijn volk onderdrukt en de armoede zijn misschien niet bij mij, maar wel in andere landen dagelijkse kost. Het deed mij namelijk denken aan de revoluties die er nu in Afrika zijn.
Ik vind het dus een schitterend boek en zeker de moeite om nog eens opnieuw te lezen. Het verhaal leest gemakkelijk weg en is dus voor iedereen toegankelijk.

Daarom geeft ik het boek 5 (verdiende!) sterren!

2 gedachtes over “Vlammen

  1. Pingback: Vlammen | Boeklover

  2. Pingback: De hongerspelen | Boeklover

Wat denk jij?

