Nieuwe aanwinsten 1 Oktober!

IMG_2027

Zoals jullie kunnen zien zijn er weer een heleboel boeken bijgekomen! Dit komt omdat ik in twee tweedehandsboekwinkels ben gaan snuisteren, een boek opgestuurd gekregen heb en naar de bib ben geweest. Hoe ik al die boeken ga uitkrijgen? Geen idee, maar gelukkig zijn de meeste van mezelf, zodat ik me geen zorgen hoef te maken  over het op tijd terugbrengen van boeken.
Benieuwd? Kijk vlug verder!

IMG_2015

Het eerste boek is een boek dat uit een lokale tweedehandswinkel (‘t Profijtelijk boekske) komt. Ik zag het daar toevallig staan en omdat het een omnibus is van drie boeken heb ik besloten het te kopen.
Het gaat om:
Jane Green – Second Chance
Carmen Raid – The personal shopper
Patricia MacDonald – Married to a stranger

IMG_2017

Dit boek zag ik in De Slegte en omdat de voorkant me aantrok en het dan nog eens een thriller bleek te zijn heb ik het gekocht. Veel kan ik jullie er nog niet over vertellen, maar als je in de komende tijd de blog nakijkt zal je er een recensie over vinden.
Oh ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, in deze lijst staan alleen Engelse boeken.

Lesley Pearse – Stolen

IMG_2018

Dit boek heb ik van de bibliotheek en heb ik meegenomen naar aanleiding van een artikel in Sabato, de bijlage van de financiële krant De Tijd. Het ging over Dicklit, het nieuwe chicklit, maar dan voor mannen. Nu wil ik toch wel eens weten wat dat is, dus voilà: de dicklit die ik ga lezen. Het eerste boek van Nick Hornby, die zo een beetje als de vader van het genre wordt beschouwd.

Nick Hornby – High Fidelity

IMG_2021

Lijkt het jullie ook niet fantastisch om eens van leven te ruilen met iemand anders? Wel, dat dacht ik ook toen ik het boek zag. Er goed is de buitenkant niet voor de ogen en ik moest moeite doen om de achterflap te lezen, maar ik moet zeggen dat ik me aangetrokken voel. Nu merk ik trouwens op dat het van dezelfde auteur is als Second Chance, dus nu maar hopen dat ze goed is Knipogende emoticon

Jane Green – Life Swap

IMG_2022

Zoals jullie wel al wisten wil ik al een tijdje een boek lezen van Nicholas Sparks en ik greep mijn kans, want dit is The Choice, een romantisch verhaal. (Zoals alle boeken van Sparks of toch dat denk ik.)

IMG_2025

In dit boek ben ik ooit in het Nederlands begonnen, maar ik had geen tijd om het uit te lezen, hoewel ik wel geïntegreerd was door het plot.
In het Nederlands is de titel Het Eilandhuis .

Mary Nickson – Secrets and Shadows

IMG_2030

Last, but not least: het derde boek voor de Transworld reading challenge! Hier ben ik erg benieuwd naar, want het gaat namelijk over een school en dat soort verhalen vind ik altijd interessant. Van wat ik ik van de achterkant kan opmaken zitten er ook autobiografische elementen in en dat maakt het nog dubbel zo aantrekkelijk!

Jack Sheffield – Teacher, Teacher!

Welke boeken hebben jullie gelezen en vonden jullie leuk? Welke willen jullie lezen?

Wich books did you read? Did you enjoy them? Wich ones do you want to read?

Tell me in a comment!
(door Katrien) 

Wat denk jij?

