Emily the strange: verloren tijd

Titel: Emily The Strange: Verloren tijd
Auteur: Rob Reger en Jessica Gruner
Uitgeverij: Manteau
ISBN: 978-90-223-2428-8

Het is een dagboek van een meisje dat geheugenverlies heeft, ze weet niet waar ze is, hoe ze heet,… Omdat ze niet weet hoe ze heet, noemt ze zichzelf Oorwurm Grotto. Ik weet niet waarom ze zich Oorwurm noemt. Maar ik weet wel waarom haar zelf uitgevonden familienaam Grotto is, dat is omdat ze in een ijskastdoos woont die tegen de koffietent Il Grotto staat, ze noemt het ook wel haar aanbouw. Gelukkig is ze niet helemaal alleen, ze leert Merel kennen, de medewerkster van Il Grotto. Alleen kan Merel geen volledige zinnen uitbrengen, het enige wat er uit komt is Uhhhuhh… Daarnaast heeft ze ook nog vier zwerfkatten die haar overal volgen. ‘Oorwurm’ gaat op zoek naar haar identiteit en de oorzaak van haar geheugenverlies, maar dat blijkt toch niet zo gemakkelijk als het lijkt…

Ik heb dit boek niet zelf gekozen, het was een verassingsboek van de bib, anders had ik het waarschijnlijk nooit gelezen. Mijn eerste gedachte over het boek was: ‘Raar!’ De flaptekst is nogal vaag en zeker de eerste pagina’s van het boek zijn vreemd. De hoofdpersonage spreekt ook heel de tijd over haar amnesie, ik wist eerst niet wat dat was dus dat maakte het alleen nog maar ingewikkelder. (amnesie betekent geheugenverlies) Maar als ik wat verder had gelezen begon ik het boek wel leuk te vinden. Het was niet echt mijn stijl van boek, maar het was wel eens leuk om als afwisseling te lezen.  Binnenin zijn er ook mooie illustraties die het lezen interessanter maken.

Ik geef het boek 3.5 sterren. (van de 5)

Wat denk jij?

