De afronaut

Titel: De afronaut
Auteur: Hec Leemans
Reeks: FC De Kampioenen
Album nr.: 59
Uitgeverij: Standaard Uitgeverij
ISBN: 978-90-02-23625-9

Boma krijgt bezoek van Koning Nm’Ozarella van Soloto, de kampioenen kennen hem al uit hun avontuur in De Kampioenen in Afrika. De koning komt Boma’s hulp vragen voor een project dat hij wil uitvoeren in zijn land, Soloto. Omdat het niet zo goed gaat met de zaken van Boma stemt hij meteen in als er beloofd wordt dat zijn worsten geïmporteerd zullen worden naar Afrika. Om alles te regelen voor het project moet Boma naar Afrika en hij mag iemand meenemen als assistent, uiteindelijk kiest hij Markske. Het grote project blijkt een ruimtereis te zijn door de eerst Afrikaan, maar omdat alle Afrikanen al hebben afgehaakt moet Mark dan maar de ruimte in, zal hij dit overleven…

Dit is een van de weinige strips die ik nog niet had gelezen van de Kampioenen, dus dat is altijd wel leuk. In deze strip komt Goedele, in de televisiereeks is zij de nieuwe vlam van Boma, ook al voor. Dat vind ik wel eens leuk omdat ik nog nooit had gezien in de strips. Dit wil ook zeggen dat dit een van de nieuwste strips is van de kampioenen. Ik ben wel niet zo goed op de hoogte dat ik kan zeggen of dat er nog nieuwere zijn dan deze. Het viel me weer op hoe weinig verhaal er eigenlijk in een strip zit, want in een boek gaat het vaak over een lange tijd, maar in strips gaat het meestal over een paar dagen. Aan de ene kant vind ik dat wel leuk omdat je een strip in een keer kan uitlezen, maar aan de andere kant had ik nog wat meer verhaal gewild. Maar al bij al een toffe strip!

Wat denk jij?

