Jacob las Black Swan rising en hij vindt…

Vandaag geen review, maar de persoonlijke mening van… Jacob. Hij las Black Swan Rising en geeft zijn mening. Hij beantwoordt enkele vraagjes en daaruit kun je zeker opmaken waarom je het boek wel/niet zou lezen. Merk wel op dat het om een puur persoonlijke mening gaat en wij daar dus niet voor verantwoordelijk zijn.

Een tijd geleden heb ik dat boek ook gerecenseerd en klik hier om de recensie te bekijken.

Wat vond je in het algemeen van het boek (leuk omdat…)?

Het begin vond ik niet zo leuk, maar toen het echt op gang kwam, werd het al veel beter. Uiteindelijk heb ik er écht van genoten. Behalve het einde, dat eigenlijk wat zwak was. Volgens mij hadden de schrijvers ineens niet zoveel zin meer en hebben ze het daarom maar afgerond. Toch zou ik het vervolg graag lezen.

Welk personage vond je het leukst?

Ik weet het niet. Er waren veel personages en vele daarvan hadden leuke speciale krachten. Iedereen had ook leuke en minder leuke kanten. Maar ik denk toch dat mijn favoriet die van het water was, Melusine of zoiets denk ik. Spijtig dat ze er zo kort in voor kwam.

Zou je zelf in het verhaal willen stappen?

Nee, want ik zou doodgaan van de schrik. Als alles wat er daar gebeurt echt zou zijn en mij zou overkomen… Gelukkig kan het nooit echt zijn, oef 😉  Maar ook ja, want zij (het hoofdpersonage) krijgt uiteindelijk ook een paar speciale krachten die ik ook nog wel zou willen hebben! xp

Wat vond je van het einde?

Het einde vond ik, zoals al gezegd eerder zwak. Het hele boek wordt eigenlijk opgebouwd naar 1 confrontatie. Als het moment dan eindelijk daar is gebeurd alles vlekkeloos. Eigenlijk een beetje zoals de rest van het boek. Het boek is niet zo dik, omdat eigenlijk alles heel snel en zonder veel problemen verloopt. Ze hadden het eigenlijk veel dikker kunnen maken. Dan zou het misschien bekender worden.

Aan wie zou je het aanraden?

Mensen die van verzonnen verhalen die zich in de echte wereld afspelen houden, zullen dit waarschijnlijk ook een goed boek vinden.

Was het boek altijd even tof of op bepaalde momenten niet?

Het begin was nog al saai, en het einde vond ik ook niet zo goed. Maar ik kan er moeilijk veel uitleg bij geven want dan verklap ik te veel (wat ik eigenlijk al heb gedaan :s)

Hoeveel sterren geef je het boek?

Het is een goed boek maar geen topper. Maar toch nog clip_image002

Heb je nog een opmerking?

Als je het begint te lezen moet je even doorzetten door het begin, maar daarna wordt het echt nog wel leuk!

(Door Katrien, Ellen en Jacob)

Wat denk jij?