Deadline

Titel:; Deadline
Auteur: Rachel Ward
Uitgeverij: Lemniscaat
ISBN: 978-90-477-0222-1

Jem heeft een speciale gave, als je het zo wel kan noemen, het is eerder een last. Ze kan de datum zien waarop dat iemand sterft wanneer ze die persoon in de ogen kijkt. Ze vindt dit helemaal niet leuk, zelfs heel vervelden, want daardoor maakt ze niet gemakkelijk vrienden. Maar er is een jongen die haar lijkt te begrijpen, Spider, alleen heeft hij nog maar een paar weken te leven. Wanneer ze samen naar het reuzenrad The London Eye gaan gebeurt er iets raar, iedereen die rond hen in de rij straat heeft dezelfde sterfdatum, en die datum is vandaag! Daarom vluchten Jem en Spider weg van het reuzenrad. En als ze even later om kijken zien ze hoe er een bom ontploft die veel doden maakt en zij zijn de hoofdverdachten. Ze beslissen om te vluchten zodat de politie en niet kan vinden. Maar dat is nog niet het enige probleem van Jem, er is ook nog de naderende dood van Spider die ze moet zien tegen te houden.

Ik vond het boek in een woord GEWELDIG, het was echt heel leuk om te lezen. Ik kon  niet stoppen met lezen, zo spannend was het. Ik vond dat het verhaal ook wel aangrijpend was, want het ging ook over drugsgebruik en de gevolgen daarvan. Ik kom me helemaal inleven in het hoofpersonage en ik vond het erg jammer toen het boek uit was. Zeker de laatste zin sprak me aan, ik was er even van in shock. Je moet nu niet meteen de laatste zin gaan lezen in het boek, nee je moet het boek gewoon van voor naar achter lezen want anders begrijp je het toch niet en is de fun eraf! Ik vind dat de schrijfster een vlotte schrijfstijl heeft die je meteen meetrekt in het verhaal zodat je het wel in een ruk moet uitlezen!

Ik heef het boek 5 sterren!!! Dit geef ik niet snel, dus dat wil wat zeggen😉

(door Ellen)

4 gedachtes over “Deadline

  1. Pingback: Best of 2011!! | Boeklover

  2. Pingback: De chaos | Boeklover

Wat denk jij?

