Catwalkgirl: Glamour & paparazzi

Titel: Catwalkgirl: Glamour & paparazzi
Auteur: Marieke Ordelmans
ISBN: 978-90-223-2555-1
Uitgeverij: Manteau

!!!Pas op: heb je het eerste deel van de reeks nog niet gelezen? Stop dan hier met lezen!!!

Nadat Jill Supermodel in de maak gewonnen heeft begint de drukte voor haar, ze moet van de ene naar de andere fotoshoot en heeft nog nauwelijks vrije tijd. Jennifer, de baas van Amazing models, het modellenbureau waarvoor Jill werkt, vraagt of dat ze niet in Amsterdam wil komen wonen. Ze vraagt dat omdat het dan gemakkelijker zodat Jill niet te veel moet reizen. Jill leert Amsterdam en haar hippe clubs als maar meer kennen en gaat bijna elke vrijdagavond stappen met haar huisgenoten. Daardoor komt ze bijna nooit meer thuis en dat vinden haar vrienden en familie niet leuk. Ook haar vriendje Wouter vindt dit niet leuk en zeker niet wanneer dat Jill het slachtoffer wordt van de paparazzi die allemaal verzonnen verhalen over haar liefdesleven verteld.

Ik vind dat het verhaal vlot leest en je merkt dat de schrijfster veel van het modellenleventje afweet. Het boek is niet echt geweldig geschreven, maar zoals ik al zei leest het wel vlot. Daarbovenop vond ik het verhaal ook wel interessant en daardoor wou ik zeker verder lezen. Af en toe vond ik het taalgebruik wel vervelend, er werd bijvoorbeeld heel de tijd gesproken de vele ‘klussen’ van Jill. Ik moet dan meteen denken aan kabouter Klus, die heel handig is. Dus dan associeer ik dat meteen met een timmerman. maar daar gaat het helemaal niet over want het gaat gewoon voor de modellenopdrachten die ze krijgt. Al bij al vond ik het boek wel leuk om te lezen.

Ik geef het boek 3 sterren.

Een gedachte over “Catwalkgirl: Glamour & paparazzi

Wat denk jij?

