Hocus-pocus

Titel: Hocus-pocus
Album nr.: 7
Reeks: Melisande
Auteur: Clarke en Gilson
Uitgeverij: Dupuis
ISBN: 90-314-2226-6

Ik wou een eens een beetje origineel zijn met mijn stripkeuze en dit is het dus geworden, Melisande. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de voorkant sprak me wel aan. Het zijn allemaal kleine stripjes over een heksje, Melisande, en in die stripjes maakt ze allemaal brouwseltjes en haalt ze heksentoeren uit die niet altijd even goed aflopen. In het begin had ik niet zo goed door dat het aparte stripjes waren en ik weet ook niet hoe het zit voor de anders strips van Melisande, want dit is de eerste die ik heb gelezen. Ik vind het een leuke tekenstijl, niet zo heel computerachtig. Dat vind ik aangenaam, want soms erger ik mij daar wel aan bij bijvoorbeeld strips zoals de Kiekeboes. De verhaaltjes zijn ook wel grappig en vrij logisch om te volgen, al had ik soms moeite met de mop te begrijpen, maar dat ligt aan mij want ik ben altijd nogal laat in dat soort dingen :p. In ieder geval: ik vond het een aangename afwisseling en zeker de moeite om nog eens een andere strip van te lezen.
Volgende week heb ik voor jullie een strip van de Kriegels van Marc De Bel, deze heb ik gekozen omdat ik de leesboeken daarvan in mijn lagereschooltijdperk met veel plezier gelezen heb. Ik hoop dat ik daarop ook zo’n positieve commentaar mag geven!!

(door Ellen)

Wat denk jij?

