Updates: The red queen en de hongerspelen

Hoi allemaal,
Omdat het een drukke week was, is zowel Katrien als ik er nog niet in geslaagd een boek uit te lezen en te reviewen. We zijn wel al volop bezig in twee nieuwe boeken: Katrien leest momenteel The red Queen van Philippa Gregory en ik ben  aan het lezen in De hongerspelen van Suzanne Colins. Maar we willen jullie toch al een idee geven van de boeken, dus daarom gaan we hieronder even kort uitleggen wat we tot nu toe van ons boek vinden.

De hongerspelen – Suzanne Collins
Ik ben nog maar aan het begin, maar ik vind het al heel interessant en wil zeker verder lezen. Het verhaal is boeiend, het is wel fantasy, wat ik normaal gezien niet zo graag lees. Maar het is geen extreme fantasy en er zit nog wel wat realiteit in en daardoor lees ik het boek graag. Ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat en binnenkort komen jullie te weten wat mijn finale oordeel is over dit boek.

The Red Queen – Philippa Gregory
Ik zal ervoor zorgen dat ik dit boek uit heb tegen woensdag, ik zit nu in de helft. Voor school moet ik nu drie boeken tegelijkertijd lezen, dus ik sta wel een beetje onder druk om vlug te lezen, maar toch geniet ik echt van het verhaal. Je voelt je echt zoals een BBC film helemaal in het verleden. Het boek is leuk, maar de beschrijvingen over gevechten zijn relatief saai, maar ik hou meer van de emotionele zaken. Zeker een aanrader voor mensen die van historische fictie houden

.Zo, dit was al de tweede keer op korte termijn dat we niet echt klaar waren met ons bericht, maar daar komt verandering in!
Om al een tipje van de sluier op te lichten: mensen die van ‘Welk boek past bij mij’ houden, zullen morgen zeker onze blog moeten bekijken.

Ellen en Katrien

 

 

Wat denk jij?

