Welk boek past bij jou? #2

Omdat we gemerkt hebben dat jullie het wel leuk vonden om een kleine vragenlijst ‘in te vullen’, hebben we besloten dit nog eens te herhalen. Dit keer zal ik, Katrien, de boeken kiezen en dat is natuurlijk ook weer anders.
Als je de vragen beantwoordt kom je meteen te weten welk boek het beste bij jou past!

Wat voor boek heb jij het liefst?
a) Een heerlijke, eenvoudige chicklit, die niet te moeilijk te volgen is en meestal ook voorspelbaar is.
b)Een romantisch verhaal, maar liefst niet te voorspelbaar.
c) Fantasy natuurlijk!
d) Geen van allemaal

Hoe realistisch moet het verhaal zijn?
a) Het moet allemaal echt mogelijk zijn, maar hoeft daarom nog niet te gebeuren.
b) Een snuifje tovenarij en onverklaarbare dingen hier en daar, dat lees ik wel graag!
c)Ik leef me helemaal in in een andere wereld en lees dan ook boeken om eens wat anders te hebben. Niet echt dus!
d)Alles moet mogelijk zijn en daarom lees ik ook regelmatig non-fictie.

Mag er romantiek in voorkomen?
a) Ja, maar er moeten ook nog andere dingen gebeuren.
b) Heel graag!
c) Eventueel, maar hier moet het verhaal niet echt over gaan, het is een bijzaak.
d) Eigenlijk liever niet.

Wat denk je van humor?
a) Daarvoor lees ik boeken!
b) Kan wel eens leuk zijn.
c) Past niet echt bij het soort verhalen dat ik lees.
d)Ik hou meer van serieuze boeken.

Mag het verhaal knus en gezellig zijn?
a) Ja natuurlijk, lekker bij het haardvuur!
b) Ja, maar het kan natuurlijk niet de hele tijd rozengeur en maneschijn zijn.
c) Is dat nu echt nodig? Ik hou meer van de harde wereld!
d) Al dat gezellige gedoe, voor mij maakt het niet veel uit?

Hoe eng mag het verhaal zijn?
a) Ik hou niet van eng.
b) Kan wel eens voorvallen, maar geen heel boek lang!
c) Daarvoor lees ik een boek.
e) Geen een van deze antwoorden past echt bij me.

Had je vooral A?
Dan bij jij het chicklit-type! Ik ben er zeker van dat je graag een boek van Jill Mansell leest en het liefst gezellig houdt. Als het dan al eens eng wordt, dan heb je altijd een stoere knapperd bij de hand die je kom redden.
Ik raad je zeker aan om Take a Chance on me! van Jill Mansell. te lezen.

Had je vooral B?
Je bent meer het romantische type en niet alles hoeft echt te kunnen. Toch wil je het verhaal ook niet al te voorspelbaar of te griezelig. Een mengeling tussen moderne fictie en romance is ideaal voor jou. Daarom zou ik je De vrouw van de tijdreiziger van Audrey Niffenegger aanraden.

Had je vooral C?
Ik zie het al, je bent een fantasy-fan! Je neemt het niet zo nauw met de werkelijkheid en je bent niet bang van vreemde creaties en mythologische aspecten. Black swan rising van Lee Carroll zal je zeker fijn vinden om te lezen.

Had je vooral D?
Er zit deze keer niet echt iets voor jou tussen, sorry. Niet getreurd, er zijn genoeg boeken op deze wereld die jij wel leuk vind. Misschien hou je meer van non-fictie? Of historische verhalen, thrillers misschien? Ik weet het niet, maar je vindt vast wel iets!

Ik had heel uiteenlopende antwoorden
Jij bent in heel veel verschillende dingen geïnteresseerd en dat is leuk! Waarschijnlijk zal je van alle drie boeken genieten. Ik vind het zelf ook het leukst om gevarieerd te lezen en elke keer een ander soort boek te lezen. Dan blijft het leuk.

Wat denk jij?

