De Kriegels in concert!

Titel: De Kriegels in concert!
Auteur: Marc de Bel, Ivan Adriaenssens en Steven Dhondt
Reeks: De Kriegels
Album nr.: 1
Uitgeverij: Standaard Uitgeverij
ISBN: 9002-22079-0

Korte inhoud van http://www.stripweb.be/S-stripverhaal-kriegels-in-concert-bestellen-6701.asp:
Het begin van een nieuw schooljaar … op de middelbare school! Een belangrijke stap voor Lien, Sien en Fien Kriegel, want nu kunnen ze meerdere leraars pesten in plaats van maar eentje, om nog maar te zwijgen van die eerstejaarswatjes. Algauw ervaren de plaagzieke zussen dat er op een middelbare school niet alleen professionele pestpuistenpubers rondlummelen, maar ook knappe laatstejaars.

Zoals je al opgemerkt hebt heb ik de korte inhoud van deze strip niet zelf geschreven, dat komt doordat ik het verhaal niet helemaal goed begrepen heb. Het is gebaseerd op de boeken van de Kriegels, geschreven door Marc de Bel. Het is al heel lang geleden dat ik deze boeken gelezen heb en daardoor weet ik niet precies meer wat dat er allemaal in gebeurde. In het begin wordt er wel een beetje uitleg gegeven over wie dat de Kriegels zijn, maar het heeft mij niet echt geholpen. Misschien komt het ook doordat ik de strip nogal snel gelezen heb, ik weet het niet… Ik vind de tekeningen van de strip een beetje speciaal, alle mensen lijken zo lelijk, het is natuurlijk een bepaalde tekenstijl maar die vind ik dus niet zo mooi. Ik denk wel dat mensen die de boeken over Kriegels nog vrij goed kennen dit misschien wel een leuke strip gaan vinden.

Wat denk jij?

