De hongerspelen

Titel: De hongerspelen
Auteur: Suzanne Collins
Uitgeverij: Van Goor
ISBN: 978-90-457-1597-5

Katniss Everdeen woont in Panem, het land dat wij kennen als Noord-Amerika. Het is verdeeld in verschillende districten en Katniss woont het het 12de district. Dit is het armste en ze moeten zich er houden aan de strenge wetten van het Capitool. Er is ooit een opstand uitgebroken en een oorlog ontstaan. En om de mensen daaraan te doen herinneren worden er sinds dien elk jaar de hongerspelen georganiseerd. Daarbij moeten van elk district een jongen en een meisje zien te overleven en de degene die het laatste overblijft, is de winnaar. De naam van ieder kind tussen de 12 en 18 jaar moet in de pot van de loting die ook elk jaar plaatvind om te bepalen wie dat er dat jaar het district moet vertegenwoordigen. Als je pech hebt ben jij degene die je district moet vertegenwoordigen. Dit jaar heeft Katniss prijs, haar zusje wordt getrokken en zij geeft zich op om in haar plaats te gaan. Samen met Peeta, de bakkerszoon, moet zij district 12 vertegenwoordigen op de hongerspelen. Het enige wat ze weet is dat het er hard aan toe zal gaan en dat ze er alles moet aan doen om te blijven leven…

Ik vond het echt een heel leuk boek, ik had al veel positieve commentaren gehoord en het boek deed er niet voor onder. Het was boeiend van de eerste tot de laatste pagina en het was vrij geloofwaardig ook al is het fantasy. Ik vind dat de schrijfster een goed evenwicht heeft gevonden tussen fantasy en thriller, perfect op mijn maat gesneden dus! Ik was helemaal in de ban van het boek en wou eigenlijk niet stoppen. Ik wil ook zeker de vervolgen erop lezen. Katrien heeft het 2de boek uit de reeks gelezen, klik hier.

Ik geef het boek 5 sterren.

3 gedachtes over “De hongerspelen

  1. Pingback: Vlammen | Boeklover

  2. Pingback: Best of 2011!! | Boeklover

  3. Ik heb het boek ook gelezen en had het op 2 dagen uit. ik vond het echt een goed boek, en wil ook het 2de deel lezen, maar dat was er nog niet in onze bibliotheek. Jamerrrrr

Wat denk jij?

