Angel

Titel: Angel
Auteur: L.A. Weatherly
Uitgeverij: Manteau
ISBN: 978-90-223-2635-0

Willow denkt dat ze, behalve dat ze helderziend is, doodnormaal is. Maar dat is niet waar, alleen weet ze het nog niet, maar ze is een half-engel. Omdat Willow een half-engel is, en dus de mogelijkheid heeft om de echte engelen die steeds meer macht krijgen over de wereld te overwinnen, krijgt Alex de opdracht om haar te doden. Alex is een EK, een engelenkiller.Hij moet de engelen doden zodat ze de mensen niet uitroeien.
De engelen zijn naar onze wereld gekomen omdat er in hun wereld een crisis uitgebroken is. In onze wereld voeden ze zich met de energie van de mensen. De mensen zijn helemaal in de ban van de engelen omdat ze zo mooi en hun ogen geweldig zijn, daarom hebben ze de Engelenkerk gesticht. Maar wat de mensen niet weten is dat wanneer dat de engelen zich voeden met hen, ze heel ziek kunnen worden. Ze worden dement, schizofreen… en daaraan zullen ze ook vrij snel sterven.
Wanneer Alex op het punt staat om Willow te doden, kan hij het niet, want ze is zo mooi! Daarom besluit Alex dat hij haar niet gaat doden maar dan moeten ze wel wegvluchten. De CIA, daarvoor werken de EK’s, mag namelijk niet weten dat Willow niet dood is. Tijdens hun vlucht leren ze elkaar beter kennen en groeit de liefde tussen hen. Ze beseffen ook dat het helemaal niet goed gaat met de wereld doordat de engelen steeds meer macht krijgen. Daarom moeten ze een oplossing zoeken en waarschijnlijk is Willow de enige die daarbij kan helpen…

Voor mij had het boek een beetje te veel fantasy elementen en werd het eigenlijk niet meer zo geloofwaardig. Ik had eerst vrij grote verwachtingen van het boek maar het is mij toch wat tegengevallen. Op sommige momenten vond ik het echt leuk om te lezen, maar op andere moest ik me er een beetje door slepen. Ik vond ook dat de schrijfster af en toe in de herhaling viel wanneer ze bijvoorbeeld benadrukte dat iemand afstandelijk deed. Dan beschreef ze de manier van antwoorden met elke keer het zelfde woord in een paar regels. Ik had ook iets meer verwacht van het einde, maar ik vond het wat slapjes. Ik denk dat dat komt doordat het een trilogie is en de schrijfster dus nog stof tot schrijven moet overhouden voor de andere 2 boeken. Ik denk dat ik de vervolgen niet ga lezen omdat het toch niet echt mijn genre is.

Ik geef het boek 3 sterren.

Een gedachte over “Angel

  1. Pingback: Angelfire | Boeklover

Wat denk jij?

