Wat is er nieuw deze week?

IMG_2103Ook deze week hebben Ellen en ik nieuwe boeken aan onze leesstapel toegevoegd. Dit keer zijn we naar de bib geweest en hieronder kunnen jullie even zien wat we precies hebben meegebracht.

 

IMG_2097


Dit boek stond al eventjes op mijn verlanglijstje en toen ik het in de bib zag nam ik het natuurlijk meteen mee.
Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in levensechte verhalen over jongeren met een probleem. In dit geval gaat het dus over alcohol.

Wodka Express – Florence Aubry

 

IMG_2099

Hier hoef ik natuurlijk niet veel over te zeggen, want het is het laatste deel van de fantastische Hongerspelen-reeks. Ik heb bewust wat pauze gelaten tussen de verschillende delen, dan vind ik het altijd leuker om ze te lezen. Ik ken veel mensen die alles in één ruk door willen lezen, maar dan geraak ik verveeld. Ik hou juist van afwisseling.

Spotgaai – Suzanne Collins

 

IMG_2101

Dit boek moet Ellen voor school lezen, net zoals ik toen ik in het derde middelbaar zat. Ik vond het een erg aangrijpend verhaal over autisme.
Het is vrij kort, maar dat komt denk ik omdat het oorspronkelijk een theaterstuk was. Het is ook verfilmd met als titel Ben X.

Niets was alles wat hij zei – Nic Balthazar

 

IMG_2102

Eindelijk, een chicklit! Hier verlangde ik al een tijdje naar, want ik heb de laatste tijd veel andere boeken gelezen. Ik hou echt van chicklit, maar ik mag ook niet overdrijven, want dan wordt het niet meer leuk. De laatste tijd was ik verplicht eerst andere boeken te lezen, maar binnenkort zullen jullie weer een review van een boek van één van mijn lievelings chicklitauteurs kunnen lezen.

Een verleidelijk voorstel – Katie Fforde

(door Katrien)

Hebben jullie de afgelopen tijd zelf nog nieuwe boeken verzameld? Welke?

Design H_2

Wat denk jij?

