DIY: Bladwijzer #3

resultaatI love bladwijzers! Dat wisten jullie waarschijnlijk al en ik maak en koop er steeds bij! Ondertussen is mijn collectie al vrij groot, maar toch heb ik er nog een nieuwe gemaakt. Hieronder zal ik jullie uitleggen hoe dat je mijn nieuwste creatie maakt.

De benodigdheden:

benodigdheden

1. dun karton
2. meetlat
3. potlood en gom
4. schaar
5. lijm
6. fijne, gekleurde stiftjes
7. een oude krant, boekje, tijdschrift… kortom iets met tekst waaruit je mag knippen

Stap 1: de afmetingen

afmetingen

Teken op je karton een rechthoek van 7cm x 8cm en knip hem vervolgens uit.

 

 

 

Stap 2: de achterkant

achterkant bladwijzer 1

achterkant bladwijzer 2

Voor de achterkant van de bladwijzer is het de bedoeling dat je met een fijn stiftje een tekst schrijft op het karton. Op de eerst foto kan je lezen wat ik heb geschreven, de tweede is niet zo scherp. Je kan er voor kiezen om het gewoon volledig in het zwart te schrijven, maar je kan ook verschillende kleurtjes gebruiken.

Stap 3: de voorkant

hoopje papierNeem nu je krant, tijdschrift… en scheur er een pagina uit die je dan in nog kleinere stukjes scheurt.

 

 

 

voorkant bladwijzer

 

Neem dan je bladwijzer en plak de stukjes papier op de voorkant. Ze mogen over de rand komen, dat heeft een leuker effect. Wanneer de hele voorzijde van je bladwijzer bedekt is met papier knip je de stukjes die over de rand komen eraf.

 

 

Stap 4: de versteviging

resultaat

Om er voor te zorgen dat de stukjes papier er niet af vallen kan je je bladwijzer best nog verstevigen. Ik heb dat gedaan door een restje doorzichtig zelfklevend kaftpapier op mijn bladwijzer te plakken. Als je een lamineerapparaat hebt kan je je bladwijzer ook lamineren.

Dit was eens een ander formaat van bladwijzer, maar ik vind hem even leuk, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Als je zelf ook een bladwijzer hebt gemaakt, stuur het resultaat dan door naar boeklover@hotmail.be, ik ben benieuwd!

(door Ellen)

Design H_

Wat denk jij?

