De roze rolls

Titel: De roze rolls
Album nr.: 53
Reeks: De Kiekeboes
Auteur: Merho
Uitgeverij: Standaard Uitgeverij
ISBN: 9002-21516-9

Flaptekst: President Tzervôstuhr van Travakstan wordt verjaagd en vlucht naar Donkerwoud, een opvangcentrum voor afgezette dictators. Kiekeboe koopt viavia de roze Rolls van de ex-president, maar die wil te allen prijze zijn auto terug en ook Mon Crott, de leider van de Travakstaanse oppositiepartij, zit achter de wagen aan.

Dit is altijd al een van mijn lievelings strips van de Kiekeboes geweest, ik heb hem ondertussen al wel een keer of 20 gelezen denk ik. Ik vind dat het een grappig verhaal is en toch niet erg voorspelbaar, het einde vind ik vrij verassend eigenlijk. Sommige passages vind ik echt goed gevonden, bijvoorbeeld wanneer het huis van de president in de grond zakt zodat hij kan vluchten.
Ik blijf er dus bij: de Kiekeboes mogen zeker niet aan je stripcollectie ontbreken!

 

Een gedachte over “De roze rolls

Wat denk jij?

