De duivel draagt Prada

Titel: De duivel Draagt Prada
Auteur: Lauren Weisberger
Uitgeverij: De boekerij
ISBN: 978-90-225-4617-8

Andrea Sachs is 23 jaar en pas afgestudeerd, haar grote droom is om bij The New Yorker te gaan werken. Om haar carrière op gang te krijgen gaat ze werken voor Amanda Priestly, de grote dame in de modewereld en hoofd van het bekende modetijdschrift Runway. Het werk van Andrea lijkt op het eerste zicht simpel: alles doen wat Miranda zegt. Maar zo eenvoudig is het niet als je weet wat ze allemaal moet doen. Zo moet ze bijvoorbeeld elke ochtend om 7 uur op kantoor zijn om er voor te zorgen dat Miranda’s ontbijt klaar staat. Het mag ook niet koud zijn, dus ze moet het een keer of 10 bestellen op een ochtend als je weet dat Miranda geen vast aankomst uur heeft. Dit en nog veel andere belachelijke taakjes moet Andrea uitvoeren en ook nog eens tot laat in de nacht.
Het zware werk van Andrea heeft ook invloed op de relatie met haar vrienden, familie en lief. Het gaat zelfs zo ver dat ze elkaar nog amper spreken.

Ik vond het echt een heerlijk boek, de humor, de beschrijvingen… Het boek nam je echt mee naar de harde modewereld vol met vervelende bazen en graatmagere modellen. Dit is echt een van de beste Chicklit boeken die ik de laatste tijd gelezen heb. Elke beschrijving is uniek en tegelijk ook hilarisch, precies zoals ik het verwachte. Op het einde had ik een heel goed gevoel en ik denk dat ik dit boek nog wel eens opnieuw zal lezen, ook ga ik uitkijken naar andere boeken van deze schrijfster!

Ik geef het boek 4.5 sterren omdat het me echt heeft geboeid.

5 gedachtes over “De duivel draagt Prada

  1. Pingback: Best of 2011!! | Boeklover

  2. Pingback: Gossip & Gucci | Boeklover

  3. Pingback: Recensie: Lauren Weisberger - De duivel draagt Prada | Ranking the Books

  4. Pingback: Boek vs. Film : The devil wears prada. | Cheyenne Willocx

Wat denk jij?

