Was mijn zus maar niet zo mooi en ik wat minder slim

Titel: Was mijn zus maar niet zo mooi en ik wat minder slim
Auteur: Sarah Pekkanen
Uitgeverij: Sijthoff
ISBN: 978-90-218-0253-4

Lindsey is een echte workaholic, ze werk echt superhard, ze gaat zelfs in het weekend naar haar werk en werkt tot ‘s avonds laat wanneer iedereen al lang naar huis is. Dit doet ze allemaal om promotie te krijgen en alles lijkt erop uit te draaien dat het haar ook zal lukken. Maar dat is buiten Cheryl, een collega, gerekend die onverwacht de klant waar Lindsey op aast binnenhaalt. En om het nog erger te maken komt daarbovenop dat Lindsey wordt ontslagen, daarom beslist ze om terug bij haar ouders te gaan wonen. Bij haar ouders in de buurt woont ook haar pasverloofde, bloedmooie zus Alex, waarop ze altijd jaloers is geweest. Het enige waar Lindsey haar mee kan overtreffen is met haar slimheid.
Nu Lindsey terug bij haar ouders woont, kan ze haar schoolvriend Bradley terug vaker zien. Ze heeft er echter niet op gerekend dat haar zus haar zinnen op hem heeft gezet. En dan gebeurt er iets ergs, Alex wordt ziek, erg ziek, maar misschien is dit wel het moment om dichter bij haar zus te komen.

Ik vond het een heel aangenaam boek om te lezen, lekker ‘s avonds in mijn bed na een drukke schooldag. Het vraagt niet te veel concentratie en het is een leuk verhaal. Ik was meteen helemaal mee met de verhaallijn, dat vind ik altijd fijn. Eigenlijk had ik het niet zo veel verwacht van dit boek, want ik had het maar gewoon meegenomen omdat Katrien zo aandrong. Ik vind dat het verhaal ook niet te cliché is, zeker het einde heeft me toch wel verrast. Het is een happy-end, maar op een andere manier dan ik had verwacht.

Ik geef het boek daarom 3.5 sterren!🙂

Wat denk jij?

