Onweerstaanbaar

Titel: Onweerstaanbaar
Auteur: Rhonda Pollero
Uitgeverij: Verbum
Jaar: 2008
ISBN: 978-90-74274-265

Finleys beste vriendin Jane zit in grote problemen, ze wordt verdacht van de moord op Paolo Martinez, de man waarmee Jane een nacht heeft doorgebracht. Na die nacht wordt Jane wakker en hij ligt dood naast haar, daarom gaat ze hulp zoeken bij Finley. Nadat Finley de politie gebeld heeft, worden Finley en Jane opgepakt, Finley geraakt vrij, maar Jane krijgt een rechtszaak aan haar broek. Daarom besluit Finley haar vriendin te helpen en gaat op onderzoek uit. Wie nog meer op onderzoek uitgaat, is Liam, de knappe privédetective waar Finley heimelijk op verlieft is. Als dat maar goed komt.

Dit is het vervolg op Op jacht en ik vind het best een waardige opvolger. Het is weer een leuk verhaal dat op bepaalde vlakken heel voorspelbaar is, maar op andere juist helemaal niet. Dit boek is door een andere vertaler vertaald dan het eerste boek en dat is soms wel vervelend. In het eerste boek spreekt Liam bijvoorbeeld altijd over dat hij een ‘ding’ te doen heeft en in het tweede wordt dat een ‘akkefietje’. Als ik het in het Engels, de oorspronkelijke taal, had gelezen had ik daar waarschijnlijk geen last van, maar daarvoor is mijn kennis niet groot genoeg.
Op bepaalde momenten kon ik echt niet volgen, wanneer het bijvoorbeeld over mogelijke verdachten gaat. Want dan komen er zo veel namen in voor dat het niet meer bij te houden is. Maar dat is niet zo erg, want zeker op het einde wordt alles duidelijk en ben je weer helemaal mee.

Ik vond het boek aangenaam om te lezen, niet het beste dat ik ooit las, maar toch verdient het van mij 3.5 sterren!

Wat denk jij?

