De reünie

Titel: De reünie
Auteur: Simone van der Vlugt
Uitgever: Veen Bosch & Keuning uitgevers n.v.
ISBN: 90-414-0911-4

Op de terugweg van school verdwijnt de geliefde tiener Isabel. Er word wekenlang naar haar, of de overblijfselen gezocht door haar ouders en vrienden. Isabel was dat ene populaire meisje die elke jongen kon krijgen die ze wou en dat deed ze dan ook met veel plezier.

Velen jaren later ziet Sabine een aankondiging voor de school reünie van haar vroegere middelbare school. Nadat moment wordt Sabine continu geteisterd door herinneringen aan de periode op de middelbare school. Hoe Isabel haar hartsvriendin veranderde en zich tegen haar keerde. Hoe erg de pesterijen waren en vooral de onopgeloste zaak van Isabel nemen bezit van haar leven. Tijdens haar onderzoek naar de waarheid komt Sabine erachter dat ze echter meer over Isabels verdwijning weet dan ze voorheen dacht.

De jeugdboeken van Simone van der Vlugt zijn altijd al een van mijn favorieten geweest, daarom had ik dan ook hoge verwachtingen bij mijn eerste thriller van deze. De reünie is goed geschreven en erg gedetailleerd: de plaatsen zijn zo omschreven, dat je er jezelf zou kunnen oriënteren zou je daar zijn. Je merkt ook dat Simone van der Vlugt opzoekingswerk heeft verricht bij het schrijven van het boek, namelijk over epilepsie word je goed geïnformeerd wat het precies inhoudt. De personages zijn goed uitgewerkt. Met de hoofdpersonage Sabine kreeg ik echt medelijden.

Het boek heeft me van het begin tot het einde geboeid. Ik bleef aan een stuk lezen, want ik moest gewoon weten wat er met Isabel was gebeurd. De theorieën over Isabels verdwijning verwisselde steeds door allerlei twisten in het verhaal, je word steeds op het verkeerde been gezet. Waarschijnlijk is dit boek niet erg spannend voor ervaren thrillerlezers, maar voor mijn was hij het lezen wel waard daarom geef ik dit boek 4 sterren.

(door Esther)

Wat denk jij?

