Operatie Showbiz

Titel: Operatie showbiz
Auteur: Sidney & Bom
Reeks: Julie, Klaartje en Cécile
Album nr.: 15
Jaar van uitgave: 2000
Uitgeverij: Le Lombard
ISBN: 90-5581-280-3

Klaartje heeft een nieuw vriendje, Alex, maar hij is eigenlijk bezeten door Vicky Love, een bekende popzangeres. Omdat hij meer aandacht voor Vicky Love dan voor haar heeft, besluit Klaartje het uit te maken. Ondertussen krijgt Julie de opdracht om foto’s te maken van Vicky Love omdat ze al zo lang buiten beeld is, want Vicky Love zou blijkbaar in een dure privékliniek verblijven. Als Julie foto’s van Vicky Love kan maken, dan is dit een primeur en kan ze eindelijk fotograferen wat ze echt graag wil. Daarom gaan de meisjes op onderzoek uit naar Vicky Love.

De strips van Julie, Klaartje en Cécile heb ik altijd al leuk gevonden, het zijn niet zo’n strips waarvan er al honderden verschenen zijn en dat merk je wel. De verhaallijn is nog vrij origineel en niet al te voorspelbaar. Dit is ook een strip waar echt nog veel tekst wordt gebruikt en niet elke keer maar een tekstballontje met 2 zinnen.

De strip heeft me wel geboeid en het heeft me aangespoord om nog andere strips van deze reeks te gaan lezen. Ik vind dat dit een van de zeldzamere stripreeksen is waarvan ik nog echt kan zeggen dat de verhalen boeiend en verrassend zijn.
Ik kan vooral meisjes aanraden om zeker eens eens strip van Julie, Klaartje en Cécile te lezen, dus je weet wat je te doen staat!

Welke strips vind jij leuk en moet ik zeker eens lezen?

(door Ellen)

Een gedachte over “Operatie Showbiz

  1. Pingback: Trop is teveel! | Boeklover

Wat denk jij?

