Een Verschrikkelijke Schoonheid

Titel: Een Verschrikkelijke Schoonheid
Auteur: Libba Bray
Uitgeverij: Moon
Jaar van uitgave: 2008
ISBN: 978-90-488-0110-7

Gemma Doyle woont in India, maar wil dolgraag in Engeland gaan wonen, waar ook haar oma woont. Haar moeder is het niet haar eens, zij wil helemaal niet dat Gemma naar Engeland gaat. Maar wanneer Gemma’s moeder plotseling vermoord wordt, moet Gemma wel naar Engeland. Ze wordt naar Spence gestuurd, een kostschool waar ze zal leren hoe ze zich als een echte dame moet gedragen. Daar wordt ze vriendinnen met Ann, Pippa en Felicity. Gemma ontdekt een geheim vennootschap, de Orde en samen met haar vriendinnen probeert ze hier meer over te weten te komen.

In het begin kon ik niet echt in het verhaal komen, want ik kon er steeds maar korte stukjes in lezen omdat ik niet zo veel tijd had. Daardoor vond ik het ook niet zo leuk. Maar meer tegen het einde van het boek heb ik eindelelijk goed kunnen doorlezen en kwam ik goed in het verhaal. Je gaat echt mee in de gedachten en daden van Gemma en wil net als haar graag weten hoe het afloopt.

Ik vond het een leuke leeservaring en ik ben ook blij dat ik het uitgelezen heb na het moeilijke begin. Het kan voor mij dan wel niet tippen aan bijvoorbeeld de Hongerspelen, maar toch is het zeker de moeite! Daarom geef ik het boek 3.5 ster!

Een gedachte over “Een Verschrikkelijke Schoonheid

  1. Pingback: Nieuwe boeken (22/12) | Boeklover

Wat denk jij?

