Bloedrood is de nacht

Titel: Bloedrood is de nacht
Auteur: Urban Waite
Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers B.V., Utrecht
Jaar: 2012
ISBN: 978-90-229-9740-6

Phil Hunt en zijn vrouw Nora hebben een paardenranch, maar het loopt er niet goed mee. Daarom smokkelt Hunt als bijverdienste drugs, maar tijdens een van zijn smokkelacties wordt hij betrapt door Bobby Drake, een hulpsherrif bij de grenspolitie.. Hij kan gelukkig nog net ontkomen, maar de drugs is hij kwijt.
Na deze mislukking wordt hij achtervolgd door een huurmoordenaar die hem moet vermoorden in opdracht van de opdrachtgever van de drugssmokkel. Ook Bobby Drake geraakt betrokken bij deze achtervolging omdat hij op zoek is naar Phil Hunt.

Het was een harde thriller met veel bloed en moord, een beetje te veel bloed en moord naar mijn smaak. Maar het was wel een goede thriller naar mijn mening, eentje van dit kaliber vind ik niet voor elke dag, maar voor af en toe kan het mij wel smaken. Het verhaal is ook heel goed geschreven en je wordt er helemaal in meegesleept. Op bepaalde momenten liepen er echt rillingen over mijn rug omdat ik de gebeurtenissen als het ware voor mijn ogen kon zien afspelen.
Er wordt gezegd dat dit een typisch mannenboek is en ik denk dat dit wel waar is, want er wordt veel geweld in gebruikt. Maar ik, als meisje, heb het ook gelezen en heb er veel plezier aan beleefd. Maar zoals ik zei is dit voor mij toch geen boek om elke week een van te lezen.

Het boek hield me echt in de ban en de spanning droop er van af, daarom geef ik het boek 4 sterren!

(door Ellen)

Wat denk jij?

