solden

Januari, het officiële begin van de solden in België. De perfecte tijd om dat ene boek te kopen aan de helft van de prijs of die strip waar je nu korting op krijgt.
Vorige week was ik eventjes binnengesprongen bij enkele boekenwinkels om te ontdekken wat er aan een lagere prijs werd verkocht of  waar er een percentage vanaf ging.
Als eerste liep ik de boekenvoordeel binnen. Je had hier twee verschillende soorten boeken aan een lagere prijs (min 2 euro – 4 euro): de advies boeken en de romans. Bij de romans sprongen er mij enkele in het oog, maar niet echt van wow die wou ik nou al een hele tijd hebben.
De volgende winkel die ik tegenkwam was de Fnac. De Fnac had een 6-tal bakken met boeken aan een lagere prijs. Waarschijnlijk hebben de koopjesjagers de beste meegenomen, want er lag niet veel leuks meer tussen. Enkele super zoete romannetjes, Michael Jackson- en Bonobiografieën en wat handleidingen. Er was een boek dat mij wel aardig leek en deze heb ik dan ook direct gekocht.

angelology

Angelology van Danielle Trussoni was van 18.35 euro afgeprijsd naar 5 euro. Zeg nou zelf: voor zo’n bedrag laat je het niet liggen.

Verder ging ik nog naar de Standaard boekhandel, waar ze net als bij de Fnac enkele bakken met boeken hadden staan. Een beetje hetzelfde verhaal. Ze hadden vooral veel informatieve boeken liggen. Niet echt interessant, behalve als je net een computerprobleem hebt of meer wil weten over verschillende religies.
Ik struinde ook even rond in de Boekcargo en de Slegte. Bij de eerste vond ik geen echte solden actie, maar ze hadden wel iets van 5 kilo boeken voor 5 euro. Ik kan je niet zeggen of dit speciaal is, want ik ben geen frequente bezoek van de boekcargo. De Slegte had veel gele stickertjes, maar ik denk dat je dat elke dag wel ziet. Deze winkelketen biedt hun boeken meestal wel aan de laagste prijs, omdat ze vooral tweedehands boeken verkopen

.
Deze beschrijving geldt niet voor alle winkels vermeld in het artikel, want de beschikbaarheid van actieboeken is overal anders.

(door Esther)

Wat denk jij?

