Bezeten van mij

Titel: Bezeten van mij
Auteur: Nicci French
Uitgeverij: Ambo/Anthos uitgevers
ISBN: 978-9-04980-097-0 (dwarsligger-uitgave)
Jaar van uitgave: 1999

Astrid Loudon heeft alles wat ze maar kan wensen: lieve familie, een vriend, een grote vriendenkring en een carrière.
Op een dag komt ze op weg naar haar werk een man tegen en ze staren elkaar aan. Ze begint een affaire met hem en uiteindelijk verlaat ze zelfs haar vriend voor hem.

Eerst lijkt Adam, haar nieuwe vriend, heel leuk, lief, aantrekkelijk.., maar na verloop van tijd wordt hij steeds gewelddadiger. Hij laat ook niets los over zijn verleden als klimmer, waarmee hij een echte held is geworden door een heleboel mensen te redden van de dood. Ook over zijn vorige vriendinnen wil hij niet spreken en Alice gaat zelf op onderzoek uit.
Haar gezondheid, haar veiligheid en zelfs haar leven staan op het spel door Adam.

Al vanaf de proloog werd ik helemaal meegesleurd door het verhaal en kon ik mijn dwarsligger niet meer wegleggen. Hoe kan iemand, zomaar, zonder veel te weten over die persoon, een relatie aangaan met een vreemde? Dat snapte ik eigenlijk niet, maar dat maakte het verhaal juist spannend.
Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die zo sadistisch zijn dat ze plezier beleven aan het lijden van anderen, zoals in het geval van Adam.
Alice was zoals meestal in de Nicci French boeken een verstandige en vooral zelfstandige vrouw die de juiste links wist te leggen en het mysterie kon ontrafelen.
Het einde was bloedstollend, want niemand geloofde haar en ik vreesde dat ze het misschien niet zou overleven.
Dit is het derde boek van Nicci French dat ik heb gelezen en ook nu ben ik weer opgetogen over het plot. Het zit zo goed ineen en houdt je vast tot de laatste bladzijde. Een aanrader voor elke liefhebber van spanning!

Dit boek verdient dan ook 5 sterren!

(door Katrien)

Wat denk jij?

