Vragenslijstje Leesgewoonten

Het leek me wel leuk om jullie wat meer te vertellen over mijn leesgewoonten, dus daarom heb ik een kort vragenlijstje opgesteld en beantwoord voor jullie.

1. Waar lees je?
Als ik ’s avonds lees, wat ik het vaakst doe, dan lees ik meestal in mijn bed. Maar wanneer ik overdag lees kan dat op verschillende plaatsen zijn, dat gaat van gewoon op een keukenstoel tot opgerold in de zetel.

2. Hoe dik zijn de boeken die je leest gemiddeld?
Ik denk dat de boeken die ik lees gemiddeld tussen de 200 en 400 pagina’s tellen. Soms springt er eens een dikker boek tussen, maar dat is meestal alleen als ik echt denk dat het de moeite is, want ik ploeter niet graag door de pagina’s. Af en toe lees ik ook wel dunnere boeken, maar meestal vind ik het dan jammer dat het boek niet dikker was omdat er nog zoveel zou kunnen gebeuren in het verhaal.

3. Lees jij soms tot ’s avonds laat of liever overdag?
Eigenlijk heb ik bijna nooit tijd overdag om te lezen omdat ik dan op school zit of nog een hele hoop andere dingen te doen heb. Dus meestal lees ik enkel ’s avonds een boek en dat kan soms tot vrij laat uitlopen omdat ik mijn boek per se uit wil hebben…
Maar als ik de kans heb probeer ik ook overdag (bv. In het weekend) te lezen omdat mijn concentratie dan nog beter is.

4. Wat lees jij? (boeken, strips, kranten, tijdschriften…)
Ik lees eigenlijk vrij veel, voornamelijk boeken, maar af en toe ook strips. Ook de krant blader ik bijna elke dag door en ik lees af en toe ook wel eens een artikel. Tijdschriften lees ik minder omdat ik er op geen geabonneerd ben en ik er ook nooit een koop.

5. Ben je graag alleen als je leest, of heb je liever gezelschap.
Ik ben liever alleen als ik lees, want dan kan ik mij voor de volle 100 % concentreren op mijn boek. Want als er mensen in de buurt zijn begin ik nogal gemakkelijk te babbelen en vergeet ik wat er in mijn boek gebeurd. Ook kan ik er niet tegen dat er iemand naar de televisie is aan het kijken terwijl ik in dezelfde ruimte een boek lees.

(door Ellen)

Een gedachte over “Vragenslijstje Leesgewoonten

  1. 1. Waar lees je?
    Het liefst in bed

    2. Hoe dik zijn de boeken die je leest gemiddeld?
    Dikke boeken laat ik meestal staan in de bibliotheek. Ik heb daar geen geduld voor. Ik wil hem altijd per se snel uit lezen en anders ga ik stressen. Heel raar, i know.

    3. Lees jij soms tot ’s avonds laat of liever overdag?
    Het liefst lees ik in bed. Maakt niet uit of het voor het slapen is of als ik net wakker ben.

    4. Wat lees jij? (boeken, strips, kranten, tijdschriften…)
    Levensverhalen in strips, maar ook erge verhalen in boeken. Nu lees ik een boek over mishandelde kinderen.

    5. Ben je graag alleen als je leest, of heb je liever gezelschap.
    Ik ben liever alleen, heb je meer rust en kan je je beter concentreren.

Wat denk jij?

